Display

ALUE = kohdennus halutulle alueelle tai sivustolle

PEITTO  =  RON (= run-of-network), läpi verkoston vapaana olevilla mainospaikoilla

KOHDE = yleisökohdennettua mainontaa käyttäjän demografioiden ja kiinnostuskohteiden mukaan (hs.fi ei mukana Kohde-kampajoissa)

DEAL-ID = ohjelmallisesti ostettavaa mainontaa, jossa asiakas ja myyjä sopivat etukäteen ostettaville mainospaikoille kiinteän nettohinnan

RTB = ohjelmallista ostamista, jossa Kärkimedian verkkoinventaaria on ostettavissa avoimessa huutokaupassa

Alue

Alue on paras tapa ostaa Kärkimedian mainosverkostoa silloin, kun haluat itse päättää, millä verkkosivustoilla ja alueilla viestisi näkyy.

Alueellisesti kohdennetussa kampanjassa voit varioida mainoksen jokaiselle alueelle sopivaksi. Se kannattaa, sillä paikallisesti varioidut mainokset puhuttelevat paikallista lukijaa aidosti paikallisessa verkkomediassa.

  • Kampanja-aika vapaasti valittavissa
  • Medioiden määrä kampanjassa 3-32
  • Mainosaineiston variointi sivustoittain mahdollista
  • CPM-hinnoittelu (hinta per tuhat mainosnäyttöä)
  • Tekniset kohdennukset (esim. viikonpäivä), richmediaratkaisut ja toistorajoitin sisältyvät hintaan
  • Mediakohtainen loppuraportti kampanjan päätyttyä
  • Kampanjan minimihinta 1 500 euroa

Peitto

Peitto on verkkomainontaa läpi Kärkimedian mainosverkoston.

Se sopii kampanjallesi silloin, kun viestiä ei ole tarvetta kohdentaa tietyille markkina-alueille tai verkkosivustoille, vaan kampanjalle halutaan laaja valtakunnallinen näkyvyys helposti ja kustannustehokkaasti.

Peitto-kampanjoissa mainosta näytetään läpi Kärkimedian verkoston vapaana olevilla mainospaikoilla (RON).

  • Kampanja-aika vapaasti valittavissa
  • Mainosta ajetaan läpi verkoston (=RON) vapaana olevilla mainospaikoilla, näkyvyyttä tietyssä mediassa ei taata
  • Mainosaineiston variointi sivustoittain ei ole mahdollista
  • CPM-hinnoittelu (hinta per tuhat mainosnäyttöä)
  • Tekniset kohdennukset (esim. viikonpäivä), richmediaratkaisut ja toistorajoitin sisältyvät hintaan
  • Mahdollisuus retargetoida eli uudelleenkohdentaa sellaisille kävijöille, jotka ovat esim. aikaisemmin käyneet asiakkaan sivuilla
  • Kampanjakohtainen loppuraportti kampanjan päätyttyä
  • Kampanjan minimihinta 1 500 euroa

Retargetointi Kärkimedian verkostossa

Kärkimedia toimittaa asiakkaalle seurantakoodin, jonka asiakas lisää omille verkkosivuilleen. Näin toteutettuna retargetoitu kampanja näkyy asiakkaan sivuilla vierailleille käyttäjille silloin, kun he vierailevat Kärkimedia-verkoston verkkosivustoilla. Retargetointia on mahdollista käyttää myös käänteisesti, esim. mainosta näytetään vain niille, jotka eivät ole vierailleet asiakkaan sivuilla. Retargetointilisä on +4 € mainospaikan CPM-hintaan.

Kohde

Kohde on kohdennettua digimainontaa halutuille kohderyhmille Kärkimedian mainosverkostossa.

Voit helposti muodostaa haluttuja kohderyhmiä käyttäjien demografioiden tai kiinnostuksen kohteiden mukaisesti ja kohdentaa mainosviestisi esimerkiksi vain 25-54 -vuotiaille naisille tai vain matkailusta kiinnostuneille kävijöillemme.

Kaikkiin Kohde-kampanjoihin sisältyy monipuolinen ja laaja raportointi, jonka avulla saat tärkeää tietoa yrityksesi mainonnasta kiinnostuneista ihmisistä ja mainonnan toimivuudesta valittussa kohderyhmässä.

Kohde-kampanjat toimivat parhaiten pidempiaikaisissa kampanjoissa.

  • Kampanja-aika vapaasti valittavissa
  • Kampanja kohdennetaan valittujen demografiatietojen ja/tai käyttäjän kiinnostuksen kohteiden mukaisesti
  • Mainosta ajetaan läpi verkoston (pl. hs.fi)
  • Ei mahdollista ostaa sivustokohtaisesti
  • Mainosaineiston variointi sivustoittain ei ole mahdollista
  • CPM-hinnoittelu (hinta per tuhat mainosnäyttöä)
  • Kampanjakohtainen loppuraportti asiakkaalle kampanjan päätyttyä
  • Kampanjan minimihinta 2 500 euroa netto

Miten käyttäjät ovat profiloitu?

Verkkosivustojemme kävijöiden demografiat on selvitetty kaksiportaisella menetelmällä. Taustalla on suurelle otokselle tehty kyselytutkimus sivustoillamme, jossa kysytään mm. kävijäin ikä, sukupuoli, asumismuoto ja muut demografiset muuttujat. Kyselytutkimuksen lisäksi seuraamme kävijöiden sisällönkulutusta, eli saamme tietoa minkä aihealueen artikkeleja eri käyttäjät verkostossamme lukevat. Näiden saatujen tietojen perusteella kukin selain segmentoidaan, ja tiedot mallinnetaan koskemaan koko yleisöä.

Profilointi perustuu Enreach -kohdennusjärjestelmään.

 

Valittavissa olevat kohdennukset

Demografiat:

  • Sukupuoli, Ikä, Koulutus, Tulotaso, Ammattiasema, Asumistapa, Talotyyppi, Pääasiallinen asunto (oma/vuokra), Kulutustottumukset

Kiinnostuksenkohteet:

  • Matkailu, Moottoriajoneuvot, Talous, Työ ja ura, Piha ja puutarha, Perhe ja vanhemmuus, Sisustaminen ja arkkitehtuuri, Mökkeily, Eläimet, Tee se itse, Ympäristö ja teknologia, Vimpaimet ja tietotekniikka, Tiede ja tekniikka, Muoti ja kauneus, Tyyli ja trendit, Ruoka ja viini, Terveys, kuntoilu ja hyvinvointi, Ulkoilu ja luonto, Valokuvaus, Musiikki, Yöelämä, Kulttuuri ja taiteet, Viihde, elokuvat ja julkkikset, Pelaaminen (tietokone ja konsolit), Rahapelaaminen, Aktiiviurheilu, Penkkiurheilu

Deal-ID

Teemme asiakaskohtaisia Deal-ID-sopimuksia.

Deal-ID-sopimusten hinnoittelu perustuu ennalta määriteltyyn mainospaikkakohtaiseen nettohintaan.

Kaikki Kärkimedian display-mainonnan perusmainosmuodot (desktop ja mobiili) on ostettavissa DealID:n kautta. Näitä ovat

  • Paraati
  • Panorama
  • Jättiboksi
  • Boksi
  • Pidennetty suurtaulu
  • Mobiiliparaati

Videoformaatit ja muut erikoismainosmuodot eivät ole ostettavissa diilien kautta.

Huomioithan, että Deal-ID:n kautta ostetut mainosnäytöt eivät ole taattuja. Jos kampanjalla on esimerkiksi hyvin lyhyt kampanja-aika ja tarkka kohderyhmä, voi olla että kampanja ei välttämättä saavuta sille asetettuja näyttömääriä.

Jos haluat varmistaa, että kampanjasi saa varmasti tietyn näyttömäärän verkostossamme, suosittelemme varaamaan meiltä suoraan joko Alue tai Peitto-kampanjan.

RTB (avoin huutokauppa)

Inventaarimme löytyy kaikista yleisimmin käytetyistä ostoalustoista (esim. Adform, Mediamath) Admetan alta.

RTB:n hinnoittelu perustuu huutokauppaan. Meillä on käytössä pohjahinnoittelu ja lopullinen hinta määräytyy huutokaupan kilpailutilanteen mukaan. Mainosnäyttö annetaan eniten tarjonneelle, joka maksaa näytöstä toiseksi suurimman tarjotun hinnan.

Huutokaupan kautta ovat ostettavissa kaikki display-mainonnan perusmainosmuodot:

  • Paraati
  • Panorama
  • Jättiboksi
  • Boksi
  • Pidennetty suurtaulu
  • Mobiiliparaati

Video ja mobiili eivät ole saatavilla RTB:n kautta.

Huomioithan, että ohjelmallisesti ostetut mainosnäytöt eivät ole taattuja. Jos kampanjalla on esimerkiksi hyvin lyhyt kampanja-aika ja tarkka kohderyhmä, voi olla, että kampanja ei välttämättä saavuta sille asetettuja näyttömääriä.

Jos haluat varmistaa, että kampanjasi saa varmasti tietyn näyttömäärän verkostossamme, suosittelemme varaamaan meiltä suoraan joko Alue- tai Peitto-kampanjan.