Ostotavat – Kärkimedia
Display

Voit ostaa digikampanjan Kärkimedian verkostoon eri tavoin.

Alue -kampanjoissa kohdennat viestisi halutuille alueille tai sivustoille, kun taas Peitto -kampanjassa viestisi ajetaan läpi verkoston vapaana olevilla mainopaikoilla.

Inventaariamme on myös mahdollista ostaa ohjelmallisesti joko diilien tai avoimen RTB:n kautta.

Alue

Alue on paras tapa ostaa Kärkimedian mainosverkostoa silloin, kun haluat itse päättää, millä verkkosivustoilla ja alueilla viestisi näkyy.

Alueellisesti kohdennetussa kampanjassa voit varioida mainoksen jokaiselle alueelle sopivaksi. Se kannattaa, sillä paikallisesti varioidut mainokset puhuttelevat paikallista lukijaa aidosti paikallisessa verkkomediassa.

  • Kampanja-aika vapaasti valittavissa
  • Medioiden määrä kampanjassa 3-32
  • Mainosaineiston variointi sivustoittain mahdollista
  • CPM-hinnoittelu (hinta per tuhat mainosnäyttöä)
  • Tekniset kohdennukset (esim. viikonpäivä), richmediaratkaisut ja toistorajoitin sisältyvät hintaan
  • Mediakohtainen loppuraportti kampanjan päätyttyä
  • Kampanjan minimihinta 1 500 euroa

Peitto

Peitto on verkkomainontaa läpi Kärkimedian mainosverkoston.

Se sopii kampanjallesi silloin, kun viestiä ei ole tarvetta kohdentaa tietyille markkina-alueille tai verkkosivustoille, vaan kampanjalle halutaan laaja valtakunnallinen näkyvyys helposti ja kustannustehokkaasti.

Peitto-kampanjoissa mainosta näytetään läpi Kärkimedian verkoston vapaana olevilla mainospaikoilla (RON).

  • Kampanja-aika vapaasti valittavissa
  • Mainosta ajetaan läpi verkoston (=RON) vapaana olevilla mainospaikoilla, näkyvyyttä tietyssä mediassa ei taata
  • Mainosaineiston variointi sivustoittain ei ole mahdollista
  • CPM-hinnoittelu (hinta per tuhat mainosnäyttöä)
  • Tekniset kohdennukset (esim. viikonpäivä), richmediaratkaisut ja toistorajoitin sisältyvät hintaan
  • Mahdollisuus retargetoida eli uudelleenkohdentaa sellaisille kävijöille, jotka ovat esim. aikaisemmin käyneet asiakkaan sivuilla
  • Kampanjakohtainen loppuraportti kampanjan päätyttyä
  • Kampanjan minimihinta 1 500 euroa

Retargetointi Kärkimedian verkostossa

Kärkimedia toimittaa asiakkaalle seurantakoodin, jonka asiakas lisää omille verkkosivuilleen. Näin toteutettuna retargetoitu kampanja näkyy asiakkaan sivuilla vierailleille käyttäjille silloin, kun he vierailevat Kärkimedia-verkoston verkkosivustoilla. Retargetointia on mahdollista käyttää myös käänteisesti, esim. mainosta näytetään vain niille, jotka eivät ole vierailleet asiakkaan sivuilla. Retargetointilisä on +4 € mainospaikan CPM-hintaan.

Deal-ID

Teemme asiakaskohtaisia Deal-ID-sopimuksia.

Deal-ID-sopimusten hinnoittelu perustuu ennalta määriteltyyn mainospaikkakohtaiseen nettohintaan.

Kaikki Kärkimedian display-mainonnan perusmainosmuodot (desktop ja mobiili) on ostettavissa DealID:n kautta. Näitä ovat

  • Paraati
  • Panorama
  • Jättiboksi
  • Boksi
  • Pidennetty suurtaulu
  • Mobiiliparaati

Videoformaatit ja muut erikoismainosmuodot eivät ole ostettavissa diilien kautta.

Huomioithan, että Deal-ID:n kautta ostetut mainosnäytöt eivät ole taattuja. Jos kampanjalla on esimerkiksi hyvin lyhyt kampanja-aika ja tarkka kohderyhmä, voi olla että kampanja ei välttämättä saavuta sille asetettuja näyttömääriä.

Jos haluat varmistaa, että kampanjasi saa varmasti tietyn näyttömäärän verkostossamme, suosittelemme varaamaan meiltä suoraan joko Alue tai Peitto-kampanjan.

RTB (avoin huutokauppa)

Inventaarimme löytyy kaikista yleisimmin käytetyistä ostoalustoista (esim. Adform, Mediamath) Smart RTB+ inventaarion alta.

RTB:n hinnoittelu perustuu huutokauppaan. Meillä on käytössä pohjahinnoittelu ja lopullinen hinta määräytyy huutokaupan kilpailutilanteen mukaan. Mainosnäyttö annetaan eniten tarjonneelle, joka maksaa näytöstä toiseksi suurimman tarjotun hinnan.

Huutokaupan kautta ovat ostettavissa kaikki display-mainonnan perusmainosmuodot:

  • Paraati
  • Panorama
  • Jättiboksi
  • Boksi
  • Pidennetty suurtaulu
  • Mobiiliparaati

Video ei ole saatavilla RTB:n kautta.

Huomioithan, että ohjelmallisesti ostetut mainosnäytöt eivät ole taattuja. Jos kampanjalla on esimerkiksi hyvin lyhyt kampanja-aika ja tarkka kohderyhmä, voi olla, että kampanja ei välttämättä saavuta sille asetettuja näyttömääriä.

Jos haluat varmistaa, että kampanjasi saa varmasti tietyn näyttömäärän verkostossamme, suosittelemme varaamaan meiltä suoraan joko Alue- tai Peitto-kampanjan.