Vuoden 2018 alusta alkaen Helsingin Sanomien etusivut ja kokosivut muuttuvat monikanavaisiksi mainospaikoiksi. Mainostajalle tämä tarkoittaa sitä, että mainos tavoittaa kaikki Hesarin lukijat riippumatta siitä, mistä kanavasta kuluttaja sisältöjä kuluttaa.

Jatkossa kaikki etusivun ja kokosivun ilmoitukset (myös kelluvat) näkyvät aina printissä, desktopissa, mobiilissa sekä tabletissa. Muutoksen myötä etusivua ja kokosivua ei ole enää mahdollista ostaa erikseen Helsingin Sanomien digikanaviin. Tämä koskee myös Kärkimedian myymiä koko- ja etusivuja Hesariin. Kärkimedian muiden lehtien digietusivut ovat edelleen ostettavissa erikseen.

Kokosivun ja etusivun varaukset sekä annetut hinnat pitävät aina sisällään printin ja digin. Kampanjan toimivuuden kannalta on suositeltavaa, että asiakas toimittaa erilliset aineistot printtiin ja digiin. Kaksi erillistä aineistoa riittää: 1 printtiaineisto, jota käytetään printissä ja tabletissa ja 1 digiaineisto, jota ajetaan desktopilla ja mobiilissa.

Aineisto-ohjeet:

Printtiaineisto
Kokosivun aineiston koko 254 x 365 mm, etusivun aineiston koko 254 x 308 mm
Pdf-tiedosto, jonka pinta-ala kuuluu olla sama kuin ilmoituksen koko.

Digiaineisto 

Aineiston tyyppi digitaalisissa kanavissa: staattinen kuva (jpg)
Yksi linkki, koko mainos toimii linkkialueena
Aineiston koko 620 x 891px, paino maks. 150 kt

Tarvittaessa printtiaineistosta on mahdollista konvertoida digiaineisto, josta veloitetaan 195 euroa.

Printin varaus- ja aineistoaikataulut pysyvät ennallaan.

Valmiin digiaineiston aineistoaikataulu sama kuin printissä, eli julkaisupäivää edeltävä päivä klo 12.00. Valmistettavien digiainestojen aikataulut 2 työpäivää ennen julkaisua klo 9.

Valmistettavista aineistoista peritään erillisen hinnaston mukainen maksu.

Kysy lisää Palvelupisteestämme.