Sanomalehti on ylivoimaisesti suurin mainosmedia 35 % osuudellaan (378 350€) kun koko mediamainonnan määrä vuonna 2017 oli 1 081 000€. Eroa seuraavaksi suurimpaan mainosmediaan televisioon on 11 %-yksikköä. Kärkimedialla saat viestisi nopeasti perille kautta valtakunnan, ja se näkyy saman tien myynnissä.

79 % suomalaisista suhtautuu myönteisesti sanomalehtimainontaan. Myös painettujen medioiden sähköisten versioiden mainontaan suhtaudutaan positiivisemmin kuin muiden sähköisten medioiden mainontaan sosiaalinen media mukaan lukien. Näin on iästä riippumatta.

Sanomalehdellä tavoitetaan myös mainoskieltotaloudet, joita koko Suomessa on 17%:lla. Kaupungeissa määrä on paljon suurempi, esim. Helsingissä 39 %:lla ja ydinkeskustassa vielä suuremmalla osalla. Kärkimedia painetulla lehdellä tavoittaa päivässä 400 000 mainoskieltotaloutta.

Katso isompana
Katso isompana
Katso isompana
Katso isompana