Toiston ja monikanavaisuuden teho – Kärkimedia
Tutkimuspalvelut

Toiston teho

Onko tavoitteenasi tunnettuuden kasvattaminen, tuotelanseeraus, jo vakiintuneen tuotteen olemassaolosta muistuttaminen,
mielikuvan muuttaminen vai kentien kaupan kasvattaminen tietyn tarjouskampanjan ajan?

Kampanjan tavoittavuus (peitto-%) kasvaa, kun mainoskierroksia lisätään. OTS kasvaa lähes samassa suhteessa.  Etenkin uusilla brändeillä tai uusilla tuotteilla tarvitaan useampi kerta, ennen kuin viesti menee perille.

Kärkimedian toistotutkimuksella selvitämme, miten mainonnan huomaaminen kerran vs. useamman kerran vaikuttaa muun muassa mainostajan tunnettuuteen, kiinnostuksen lisääntymiseen, mielikuviin ja mainoksesta aktivoitumiseen. Tutkimme kampanjoita, joissa on vähintään 3 mainoskierrosta.

 

Monikanavaisuuden vaikutus

1,6 miljoonaa lukee sanomalehteään sekä painettuna että digitaalisesti. Monikanavaisuudella mahdollisuus nähdä mainos useamman kerran (OTS) kasvaa. Mainoksen sisältö ymmärretään paremmin, kun se on nähty useammassa kanavassa. Useamman kerran nähtyä mainontaa pidetään itselle suunnattuna, mielenkiintoisena ja hyödyllisenä. Monikanavaisuus aktivoi tutkitusti myös toimintaan.

Kärkimedian monikanavaisuustutkimuksella selvitämme, miten mainonnan huomaaminen printissä vs. printissä ja digissä vaikuttaa muun muassa mainostajan tunnettuuteen, kiinnostuksen lisääntymiseen, mielikuviin ja mainoksesta aktivoitumiseen.

Kysy lisää Kärkimedian tutkimuksesta:
Katri Åberg
katri.aberg@karkimedia.fi
p. 044 239 7924