Paketit

Pakettikampanjoissa noudatetaan Kärkimedian perusmyyntiehtojen lisäksi digikampanjan ja pakettikampanjoiden omia myyntiehtoja. Ostaessaan mainostilaa Kärkimedialta, mainostaja sitoutuu noudattamaan näitä myyntiehtoja sekä osapuolten kulloinkin sopimia erityisehtoja.

Kärkimedia pidättää itsellään oikeuden julkaisemiensa hintojen muuttamiseen.

Yleiset digikampanjan myyntiehdot

Digikampanjan tulee sisältää vähintään kolme mediaa kahdelta eri markkina-alueelta. Voit yhdistää eri digituotteita keskenään tai yhdistää niitä printtikampanjaasi. Digikampanjan ostaminen ei vaadi ilmoitustilan ostamista sanomalehdistä.

Mainostajan on kampanjaa varatessaan ilmoitettava Kärkimedian mainosohjeissa yksilöidyt tiedot. Aineistot on toimitettava ajallaan Kärkimedian mainosohjeissa määriteltyjen teknisten ohjeiden mukaisesti tehtynä. Kärkimedian kulloinkin voimassaolevat mainosohjeet ja mainosmuodot ovat löydettävissä Kärkimedian verkkosivustolta.

Aineistot

Kaikki aineistot on toimitettava aineistoaikataulun ja ohjeiden mukaisesti ennen kampanjan alkua. Jos aineistoa ei toimiteta ohjeiden mukaisesti tehtynä, se myöhästyy tai on teknisesti toimimaton tai sisällöllisesti arveluttava, Kärkimedia ei takaa kampanjan alkavan haluttuna ajankohtana.

Jos aineisto aiheuttaa kampanjan aikana teknisiä ongelmia Kärkimedian myymillä sivustolla, Kärkimedialla on oikeus korvata mainos gif-versiolla tai poistaa se kokonaan sivustoilta.

Kampanjan vahvistaminen

Digikampanja tulee vahvistaa viimeistään 5 työpäivää ennen kampanjan alkua. Mikäli kampanjaa ei vahvisteta määräaikaan mennessä, varaus peruuntuu.

Kampanjan peruuttaminen

Mikäli vahvistettu digikampanja perutaan

  • 
alle 5 arkipäivää ennen aiottua aloituspäivää, veloitetaan 50 % kampanjan nettohinnasta
  • 
alle 2 arkipäivää ennen aiottua aloituspäivää, veloitetaan 100 % kampanjan nettohinnasta.

 

Kampanjan laskutus

Kärkimedian digikampanjat laskutetaan Kärkimedian tilausjärjestelmän kautta. Laskutus suoritetaan kampanjan jälkeen toteutuneiden mainosnäyttöjen mukaan tai muun sovitun hinnoitteluperusteen mukaan.

Kampanjan näyttöjen ja klikkien kertymistä seurataan Kärkimedian käyttämän mainonnanhallintajärjestelmän kautta, johon myös kampanjan laskutus perustuu. Jos näyttöpohjaisesti ostetun kampanjan mainosnäytöt jäävät alle 5 % vajaiksi, niitä ei korvata, vaan kampanjan hinta veloitetaan 100 %:sti.

Pyydämme huomioimaan, että Kärkimedian mainonnanhallinnan ja asiakkaan oman järjestelmän luvut saattavat poiketa toisistaan. Tämä on täysin normaalia, sillä eri järjestelmät mittaavat ja raportoivat vähän eri asioita.

Desktop+mobiilipakettien myyntiehdot

Asiakkaan tulee toimittaa kaikki paketteihin tarvittavat mainosmuodot (sekä desktop että mobiili).

Kampanja-aika ja mainosten näkyvyys

Kampanjan aloitusaika ja kesto ovat vapaasti määriteltävissä.

Mainosnäytöt jakaantuvat sivustoittain vapaana olevan mainostilan mukaan. Kampanjaa ajetaan kaikkiin paketissa mainittuihin päätelaittesiiin, kuitenkin niin, että vähintään 40% näytöistä ohjautuu per päätelaite.

Alue-kampanjat menevät Peitto- kampanjoiden edelle. Peitto-kampanjoissa emme takaa näkyvyyttä kaikissa mukana olevissa sivustoissa, vaan mainoksia ajetaan läpi verkoston vapaana olevilla mainospaikoilla niin, että sovittu näyttömäärä tulee täyteen.

Kärkimedia antaa myydyille näyttöpohjaisille kampanjoille näyttötakuun.

Näyttöjen kertymistä seurataan Kärkimedian mainonnanhallintajärjestelmän kautta. Kampanja päättyy, kun tilatut mainosnäytöt täyttyvät. Jos näytöt eivät täyty määrätyssä ajassa, ensisijaisesti kampanjaa jatketaan tai, erikseen niin sovittaessa, näytöt on mahdollista korvata seuraavassa kampanjassa. Jos näytöt jäävät alle 5 % vajaiksi, niitä ei korvata.

Hinnoittelu

Desktop+mobiilipaketeissa käytetään yhtä CPM-hintaa, joka koskee sekä desktopiin että mobiilin ajettavia näyttöjä.

Kampanjoiden minimihinta on 1 000 € netto. Hintoihin lisätään alv.

Kampanjoista myönnetään mahdolliset sopimusalennukset sekä mediatoimisto-, suora-tai asiakaskorvaus sopimuksen mukaan.

Tekniset lisäkohdennukset ja toistorajoitin sisältyvät hinnastohintaan.

Digietusivupaketin myyntiehdot

Asiakkaan tulee toimittaa kaikki pakettiin tarvittavat mainosmuodot.

Kampanja-aika ja mainosten näkyvyys

Digietusivupakettin kampanja-aika on yksi päivä.

Digietusivumainosta näytetään halutuissa medioissa tai koko verkostossa sekä desktopissa ja mobiilissa etusivun mainospaikalla. Poikkeuksena Iisalmen Sanomat, Keskisuomalainen ja Savon Sanomat, joissa diginäkyvyys on vain desktopissa.

Annetut tavoittavuusarviot paketille ja eri medioille ovat keskiarvoja, todelliset luvut voivat poiketa annetusta päivän uutistarjonnasta riippuen.

Hinnoittelu

Edullinen pakettihinta on tarjolla vain printti-ilmoituksen oston yhteydessä. Printti-ilmoituksen koko vaikuttaa annettavaan pakettialennukseen.

  • 
Kun printissä kokosivu, alennukset -50 % ja -15 % (ei muita alennuksia), poikkeuksena Helsingin Sanomat, joissa alennuksen saamiseksi varattuna tulee olla printin etusivu.
  • 
Kun printissä ¼ pystysivu, alennukset -30 % ja -15 % (ei muita alennuksia). Poikkeuksena Helsingin Sanomat, joka ei myönnä alennusta 1/4 sivun oston yhteydessä.

 

Jokaisella medialla oma digipakettihintansa, joka on laskettu päivän bruttokontaktiarvion mukaan. Hinta pitää sisällään printtiaineiston konvertoinnin digimuotoon. Asiakas voi myös toimittaa oman digiaineiston, mutta se ei oikeuta pakettihinnan alennukseen.

Digietusivupaketti on ensisijaisesti tarkoitettu printti-ilmoituksen ostajille, mutta on mahdollista ostaa myös digipaketti erikseen. Erikseen ostettaesa noudatetaan normaalia digikampanjoiden alennuskäytäntöjä.