Akateemisen Kirjakaupan kampanja
Kärkimediassa toimi erinomaisesti!

Kampanjalle asetetut tavoitteet toteutuivat tehokkaasti

Mainos herätti positiivisia mielikuvia ja vaikutti myönteisesti Akateemisen Kirjakaupan brändimielikuvaan. Kampanjan avulla haluttiin tavoittaa kirjanystävät ja kasvattaa myyntiä ohjaamalla asiakkaat kirjalahjaostoksille myymälöihin tai verkkokauppaan.

Kiinnostus Akateemista Kirjakauppaa kohtaan kasvoi reilusti ja aktivoi ostoksille. Se myös vahvisti Akateemisen Kirjakaupan asemaa kirjojen kotina, joka ei tarkoita vain poikkeuksellisen laajaa valikoimaa, vaan myös aitoja kohtaamisia kirjailijoiden ja yleisön välillä.

.embed-container { position: relative; padding-bottom: 56.25%; height: 0; overflow: hidden; max-width: 100%; } .embed-container iframe, .embed-container object, .embed-container embed { position: absolute; top: 0; left: 0; width: 100%; height: 100%; }

Kampanjakokonaisuus

Kampanjassa oli mukana Akateemisen Kirjakaupan myymälapaikkakuntien Kärkimedialehdet: Aamulehti, Helsingin Sanomat, Hufvudstadsbladet, Ilkka-Pohjalainen, Turun Sanomat ja Vasabladet.

  • Pystyparaati digissä
  • 1/2 sivun mainos printissä
  • Liite sanomalehden välissä

Tulokset

Kohderyhmään kuuluvia oli runsaasti, printin osalta 82 % ja digin osalta 67 %. Sanomalehden lukijat lukevat myös kirjoja ja suhtautuvat kirjamainontaan erittäin myönteisesti.

Kirjauutuudet kiinnostivat ja houkuttelivat ostamaan. Mainoksen huomaaminen sekä painetussa lehdessä että sanomalehden digikanavissa lisäsi kiinnostusta ja aktivoitumista.

  • Kiinnostuksen lisääntyminen 87 %.
  • Huomioarvo 82 %.
  • Akateemisen Kirjakaupan tunnettuus 96 %.
  • 27 % aikoi asioida Akateemisen kirjakaupassa tai verkkokaupassa.
  • Mainos puhutteli ja kiinnosti lukijoita, peräti 79 % koki sen itselleen tarkoitetuksi.

”Kampanjalle asetetut tavoitteet toteutuivat hienosti!”

Kampanja kasvatti reilusti kiinnostusta ja aktivoi ostamaan. Kokonaiskävijämäärämme kasvoi yli 15 % verrattuna edellisvuoteen. Uusien asiakkaiden määrä lisääntyi 39 %. Isot kävijäpiikit osuivat yksiin Kärkimedian kampanjanäkyvyyden kanssa. Kampanja herätti positiivisia fiiliksiä ja paransi myös brändimielikuvaa. Uskon, että menestysreseptimme oli hyvän tuotteen, kirjan, lisäksi Kärkimedian laaja tavoittavuus kohderyhmässä!

Marjo Tuomikoski,
Managing Director,
Akateeminen Kirjakauppa

Tehdään yhdessä sinullekin lisää myyntiä, ota yhteyttä!

    Tähdellä merkityt kentät ovat pakollisia.

    Yhteystiedot

    Viesti