Aineistot
- Kärkimedian digiaineistot ladataan lehdille aineistolinkin kautta.
- Linkki lähetetään automaattisesti aineistontoimittajan sähköpostiin, kun ilmoitusvaraus on saapunut Kärkimediaan ja kampanjan ensimmäiseen aloitoituspäivään on aikaa enintään 14 pv.
- Aineistot voi ladata heti linkin saapumisen jälkeen (linkki on aktiivinen deadlineen saakka, joten sieltä pystyy tarvittaessa lataamaan myös uuden korvaavan aineiston)
- Bannerit voidaan ladata kuva- (png, gif ja jpg) tai HTML5-muodossa tai 3. osapuolen tägimateriaalina.
- Aineistossa koon pitää olla sama, kuin Kärkimediasta varatun mainosmuodon koko. Järjestelmä tarkistaa aineistoa ladattaessa, että nämä kokotiedot ovat aineistossa ovat oikein ja ilmoittaa heti mahdollisista virheistä. Virheiden korjaamisen jälkeen materiaali siirtyy lehdille!
- Kampanjassa olevista julkaisupäivistä, joissa deadline on tulevaisuudessa järjestelmä lähettää automaattisesti muistutuksena linkin uudelleen sähköpostiin, kun deadlineen on aikaa 2 tuntia. (muistutus lähtee vain, jos aineistoa ei ole ladattu)
- Aineistot ladataan linkin kautta viimeistään 2 arkipäivää ennen kampanjan aloitusta klo. 12.00 mennessä.
- Deadlinen jälkeen linkin kautta ei pysty enää syöttämään aineistoa.
- Palvelupiste pystyy aktivoimaan tarvittaessa linkin uudelleen.
Aineistolinkkeihin tai aineistoihin liittyvät asioissa voit olla yhteydessä aineistotukeemme: aineistotuki@karkimedia.fi, puh. 075 757 8555
Ilmoitusvarauksiin liittyvissä asioissa auttaa palvelupisteemme: palvelupiste@karkimedia.fi, puh. 075 757 8550
Digilehtikampanjassa voi olla vain yksi aineisto. Aineiston vaihto kesken kampanjan ei mahdollista.
Digilehtiä julkaistaan kahdella eri julkaisujärjestelmällä, joiden tekniset ohjeistukset poikkeavat toisistaan. Varmistathan siis, että aineisto on tehty ohjeiden mukaan.
Asiakkaan oma klikkiseuranta
Digilehtikampanjaan on mahdollista lisätä asiakkaan oma klikkiseuranta/klikkiurl, mutta siihen ei ole mahdollista liittää asiakkaan omaa impressioseurantatägiä. Tämä johtuu siitä, että aineistot taustaladataan käyttäjien laitteille jo ennen kuin mainos näytetään käyttäjille, jolloin tästä generoituisi ylimääräisä näyttömääriä.
Mainosanalytiikka mainoksen sisäisestä tapahtumasta
Richmediatoteutuksista on mahdollista saada tarkempaa tietoa mainoksen toiminnallisuuksista.
Mainosanalytiikkaa tallentuu näytöistä, klikeistä sekä mainoksen parissa vietetystä ajasta, ja nämä raportoituvat automaattisesti kaikista mainoksista kampanjaraporteille.
Näiden lisäksi aineiston tekijän on mahdollista toteuttaa javascriptillä mainosaineistoon analytiikan tallennus mistä tahansa mainoksen sisäisestä tapahtumasta. Nämä tapahtumat raportoituvat tällöin raportille yksilöityinä eventteinä. Event-analytiikan tallentaminen vaatii siis sen, että aineistossa on teknisesti toteutettu kyseisen tapahtuman tallennus.
Tarkemmat ohjeet mainosanalytiikalle löydät täältä.