Aineistot
Aineisto toimitetaan Kärkimedian aineisto-osoitteeseen: aineistot.netti@karkimedia.fi.
Huom!
- Kaikki HTML5-aineistot tulee lähettää jonkin tiedostonjakopalvelun kautta, kuten esimerkiksi Dropbox, Wetransfer, Google Drive tmv.
- Myös videoaineistotiedostot tulisi toimittaa Kärkimedialle osoitteen takaa, alle 10 MB videot on mahdollista lähettää myös sähköpostitse.
Aineistojen mukana tulee toimittaa seuraavat tiedot:
- Mainostajan nimi ja yhteystiedot
- Kampanjan nimi
- Kampanja-aika
- Kampanjassa käytettävät mediat
- Mainosmuoto/-muodot
- Mainostajan kampanjasivuille johtava URL-osoite eli aineiston linkkiosoite. Linkin pitää aueta erilliseen ikkunaan. Linkissä tulisi välttää ääkkösten ja muiden erikoismerkkien käyttöä, koska enkoodaus ei välttämättä toimi oikein, kun mainos ajetaan useamman järjestelmän läpi.
Digilehtikampanjassa voi olla vain yksi aineisto. Aineiston vaihto kesken kampanjan ei mahdollista.
Digilehtiä julkaistaan kahdella eri julkaisujärjestelmällä, joiden tekniset ohjeistukset poikkeavat toisistaan. Varmistathan siis, että aineisto on tehty ohjeiden mukaan.
Asiakkaan oma klikkiseuranta
Digilehtikampanjaan on mahdollista lisätä asiakkaan oma klikkiseuranta/klikkiurl, mutta siihen ei ole mahdollista liittää asiakkaan omaa impressioseurantatägiä. Tämä johtuu siitä, että aineistot taustaladataan käyttäjien laitteille jo ennen kuin mainos näytetään käyttäjille, jolloin tästä generoituisi ylimääräisä näyttömääriä.
Mainosanalytiikka mainoksen sisäisestä tapahtumasta
Richmediatoteutuksista on mahdollista saada tarkempaa tietoa mainoksen toiminnallisuuksista.
Mainosanalytiikkaa tallentuu näytöistä, klikeistä sekä mainoksen parissa vietetystä ajasta, ja nämä raportoituvat automaattisesti kaikista mainoksista kampanjaraporteille.
Näiden lisäksi aineiston tekijän on mahdollista toteuttaa javascriptillä mainosaineistoon analytiikan tallennus mistä tahansa mainoksen sisäisestä tapahtumasta. Nämä tapahtumat raportoituvat tällöin raportille yksilöityinä eventteinä. Event-analytiikan tallentaminen vaatii siis sen, että aineistossa on teknisesti toteutettu kyseisen tapahtuman tallennus.
Tarkemmat ohjeet mainosanalytiikalle löydät täältä.