Myyntiehdot

Digilehtikampanjoissa noudatetaan Kärkimedian perusmyyntiehtojen lisäksi digilehtikampanjan omia myyntiehtoja. Ostaessaan mainostilaa Kärkimedialta, mainostaja sitoutuu noudattamaan näitä myyntiehtoja sekä osapuolten/median kulloinkin sopimia erityisehtoja.

Digilehtikampanjan tulee sisältää vähintään kolme mediaa kahdelta eri markkina-alueelta.

Eri digilehtituotteita on mahdollista yhdistellä joko muihin digituotteisiin tai printtikampanjaan.

Digilehtikampanjan ostaminen ei vaadi ilmoitustilan ostamista sanomalehdistä.

Erikoisratkaisuista ja lisäelementeistä on aina sovittava erikseen.

Tutustu digilehden myyntiehtoihin tarkemmin

 

Luethan huolellisesti myyntiehtomme.

Kerron mielelläni lisää

Krista Akrenius

Myyntiassistentti
075 757 8550

Kampanja-aika

Digilehtien kampanja-aika on 3 päivää tai 1 viikko.

  • Yhden viikon kampanja alkaa aina maaantaina ja päättyy sunnuntaina.
  • 3  päivän kampanjan tulee alkaa ja loppua saman kalenteriviikon (ma-su) aikana.

 

 

Mainosten näkyvyys

Digilehdessä mainoksia näytetään kokosivun välisivumainoksina sivulta toiselle pyyhkäisyjen välissä.

  • Digilehtiin ostettu mainos näkyy sekä näköislehden sovellusta että selainversiota luettaessa.
      • Poikkeuksena: Etelä-Suomen Sanomat, Helsingin Sanomat, Keskisuomalainen ja Savon Sanomat, joilla välisivun mainos näkyvyys vain tablettisovelluksessa.
  • Digilehti-kampanjalle ei anneta näyttömäärätakuuta, sillä kampanjat myydään aikaperusteisesti eikä näyttöperusteisesti.
  • Diglehti-kampanjalle annetaan näyttömääräarvio. Tulee huomioida, että annetut tavoittavuusarviot ovat aina keskiarvoja, joten todelliset luvut voivat poiketa annetusta eikä näin oikeuta hyvityksiin.
  • Näyttöjen kertymistä seurataan medioiden omien mainonnanhallintajärjestelmien kautta.

 

Hinta ja alennukset

Kampanjan hinta määräytyy voimassa olevan hinnaston mukaisesti, ellei osapuolten välillä ole muuta erikseen sovittu.

  • Normaaleissa digikampanjoissa minimihinta on 1 500 € netto.
  • Digilehti-kampanjat hinnoitellaan aikaperusteisesti esim. €/viikko.
  • Kampanjoista myönnetään mediatoimisto-, suora- tai asiakaskorvaus sopimuksen mukaan.
  • Kaikkiin hintoihin lisätään alv 24%.

Kärkimedia pidättää itsellään oikeuden julkaisemiensa hintojen muuttamiseen.

 

Vastuu virheistä

Kaikki aineistot on toimitettava aineistoaikataulun ja ohjeiden mukaisesti ennen kampanjan alkua.

Jos aineistoa ei toimiteta ohjeiden mukaisesti tehtynä, se myöhästyy tai on teknisesti toimimaton tai sisällöllisesti arveluttava, Kärkimedia ei takaa kampanjan alkavan haluttuna ajankohtana.

Kärkimedia ei ole velvollinen antamaan hyvitystä tai korvaamaan kampanjasta aiheutuneita menetyksiä, jos toimitettu aineisto on ollut toimimaton tai toimitettu myöhässä.

Jos aineisto aiheuttaa kampanjan aikana teknisiä ongelmia Kärkimedian myymillä sivustolla, Kärkimedialla on oikeus keskeyttää kampanja.

 

Raportointi

Digilehtien kampanjoissa raportoidaan mediakohtaisesti

    • näytöt
    • klikit
    • richmediaratkaisuissa lisäksi mainoksen sisäiset tapahtumat.

Kampanjan saamat näytöt ja klikit raportoidaan medioiden omien mainonnanhallintajärjestelmien kautta.

Pyydämme huomioimaan, että medioiden mainonnanhallintajärjestelmien ja asiakkaan oman järjestelmän luvut saattavat poiketa toisistaan. Tämä on täysin normaalia, sillä eri järjestelmät mittaavat ja raportoivat vähän eri asioita.

 

Laskutus

Kärkimedian digikampanjat laskutetaan Kärkimedian tilausjärjestelmän kautta.

Laskutus suoritetaan kampanjan jälkeen toteutuneiden mainosnäyttöjen mukaan tai muun sovitun hinnoitteluperusteen mukaisesti.

 

 

 

Kilpaileva mainonta

Digimedian luonteesta johtuen Kärkimedialla on oikeus sijoittaa kilpailevien yritysten mainontaa samaan osioon verkkosivustoilla.

Asiakassuhteen luottamuksellisuuden sekä mainospaikkojen rajallisuuden vuoksi Kärkimedia ei voi antaa ennakkotietoa kilpailijoiden kampanjoista. Mikäli päällekkäisiä kampanjoita esiintyy, se ei oikeuta hyvitykseen.

Kärkimedia pidättää itsellään oikeuden myyntiehtojen muuttamiseen.