Koitos 2020
Kärkimedia ja MarkkinointiKollektiivi järjestivät ensimmäisen Koitos – suunnittelukilpailun kaikille markkinoinnin alalla työskenteleville helmikuussa 2020. Koitos on kaksipäiväinen markkinointikilpailu, jossa suunnitellaan ja toteutetaan non profit- kumppanille mainoskampanja. Ensimmäisen Koitoksen kumppaniksi valikoitui Mielenterveyspooli, jolle etsittiin markkinoinnin keinoin tapoja vaikuttaa mielenterveyden edistämiseen työpaikoilla. Hackathonina järjestetetty kilpailu haastoi markkinointialan perinteisiä suunnittelun tapoja soveltaen niitä sanomalehtimainonnan kontekstissa.
Kilpailussa tehtiin tiimeittäin briefin mukaisesti markkinointikonsepti Mielenterveyspoolin tulevaan työelämäkampanjaan.
Koitoksen tavoitteena on nostaa sanomalehtimainonnan arvoa ja merkitystä. Kannustaa tekemään siitä parempaa ja oivaltavampaa. Hyvään ideaan tukeutuvaa.
Ensimmäinen Koitos onnistui yli odotusten ja seuraava Koitos järjestetään vuoden 2021 alussa.
Nyt jo toimintansa lopettanut Markkinointi & Mainonta uutisoi ensimmäisestä Koitoksesta: Uudenlainen mainoskilpailu rikkoo tuttuja rajoja – osallistuminen tapahtuu alan ammattilaisten sekajoukkueissa
Koitos 2o2o voittajatiimi
Anu Vuokko, UX – Visuaalinen suunnittelija, Preeriapingviini Oy
Maija Salonen – Copywriter, Avidly Agency
Mira Karvonen – Mediaplanner, Dagmar Oy
Nico la Fiura – Inbound Marketing Manager, Avidly Agency
Annu Terho – Senior Creative, SEK
Koitoksen tuomaristo
Päätuomari Anu Niemonen – Senior creative, Hasan & partners
Tomi Wirtanen – Markkinointijohtaja, Paulig Oy
Jussi Lindholm – Toimitusjohtaja, Vepsäläinen Oy
Mika Matikainen – Design generalist, Woltin perustaja
Veera Siivonen – Markkinointijohtaja, Sanoma Oyj