Koitos 2021

Kärkimedian ja MarkkinointiKollektiivin järjestämä markkinointikilpailu päästiin koronapandemian vuoksi järjestämään marraskuussa 2021. Asiakkaan roolissa syksyn 2021 Koitos-kilpailussa oli MIELI ry ja kumppanina myös Heku-ryhmä.

Koitoksen kumppaniksi syksylle 2021 valikoitui Mieli ry, jolle etsittiin markkinointiviestinnän keinoin tapoja vaikuttaa mielenterveyden edistämiseen lasten ja nuorten parissa. Koitos kisatiimien haasteena oli tehdä ennaltaehkäisevän mielenterveystyön tärkeys näkyväksi.

Keskiössä olivat erityisesti 1.–6.-luokkalaiset alakoululaiset, ja tavoitteena tukea jokaisen lapsen mielen hyvinvointia jo ennaltaehkäisevästi. Kampanjan ensisijaisena kohderyhmänä on koko suomalainen aikuisväestö ja erityisesti ne (vanhemmat, isovanhemmat ja muut läheiset), jotka ovat läsnä alakoululaisen arjessa.

Lue Koitos 2021 voittajatyöstä kertovat uutinen.

Koitos 2021 voittajatiimi

Voittajajoukkue Oona Torniainen (Kärkimedia), Reetta Nisula (ABB),  Riku Jussila (TBWA\Helsinki) ja Ale Lauraéus (Studio Lauraéus).

Tuomaristo

‍Koitoksen päätuomarina toimi toista kertaa Anu Niemonen (Executive Creative Director, Wunderman Thompson). Niemonen on palkittu suunnittelija, joka on saanut toimia monissa kotimaisissa ja kansainvälisissä markkinointialan kisojen tuomaristoissa. Niemonen on ollut tuomaristossa muun muassa Cannes Lionsissa, Clio Awardsissa ja One Show’ssa.

Tuomariston jäseninä olivat Alexander Sneenin (Vice President Marketing, Sinebrychoff), Reija Laaksosen (Head of Global Marketing, Nokian Tyres) ja Mikko Lindqvistin (Chief Business Officer, Raisio).

Koitos voittajatyön valintaan osallistui päätuomarin ja hänen kahden tuomarikollegansa lisäksi myös raati, jossa on mukana edustajat Mieli ry:ltä, Kärkimedialta, Hekulta ja MarkkinointiKollektiivin tuotannosta.