Monikanavainen etusivu

Monikanavaisella etusivulla otat koko valtakunnan tai haluamasi markkina-alueet nopeasti ja näyttävästi päivässä haltuun. Painetun lehden ja digitaalisten kanavien etusivulla viestisi nähdään heti ensimmäisenä ennen muuta sisältöä, eli viestisi tavoittaa kuluttajat riippumatta siitä, miten uutissisältöjä luetaan. Mainos näkyy sekä painetussa lehdessä että digikanavissa.

Monikanavaisella etusivukampanjalla saat tutkitusti vaikuttavia tuloksia. Etusivujen kampanjoilla on ylivoimaiset huomioarvot:

  • Printin etusivu jopa 96 %
  • Digin etusivu jopa 83 %

Lisäksi monikanavaisella mainonnalla vaikutat*

  • lisätiedon hakuun (+315%)
  • tunnettuuden kasvuun (+145%)
  • positiivisen mielikuvan vahvistamiseen (+133%)

Ottamalla mukaan sekä painetun lehden että digitaaliset kanavat, maksimoit kontaktit sekä saat viestillesi toistoa.

Monikanavainen etusivu tulee ostaa erikseen sekä painettuun lehteen että digitaalisin kanaviin.  Digi on myös mahdollista ostaa erikseen. Huomioithan kuitenkin, että HS on aina automaattisesti monikanavainen, ja siihen ei ole mahdollista ostaa digiä erikseen.

Tutustu etusivun ratkaisuihin tarkemmin

*Lähde: KM Paneeli

Monikanavaisella etusivulla viestisi menee perille näyttävästi yhden päivän aikana.

Kerron mielelläni lisää

Tuomo Räsänen

Senior Account Manager
050 3217810

HS / Monikanavainen etusivu

Helsingin Sanomien etusivu on aina automaattisesti monikanavainen, eikä niitä voi ostaa erikseen printtiin tai digikanaviin.

HINNOITTELU

Helsingin Sanomien printtivaraukset sekä annetut hinnat pitävät aina sisällään printin ja digin. Tämä koskee sekä määräpäivä- että kelluvia ilmoituksia.

Printtivarauksessa ilmoitetaan digiaineiston toimittajan sähköpostisoite.

HS ETUSIVUN KONTAKTIT

Helsingin Sanomien etusivulla aina yli 915 000 kontaktia päivässä.

ViikonpäiväPainetun lehden lukijamääräDigin näytötKontaktit yhteensä
Ma-to630 000285 000915 000
Pe688 000285 000973 000
La735 000285 0001 020 000
Su767 000285 0001 052 000

 

MITEN ETUSIVUT NÄKYVÄT HS:N MEDIOISSA?

Printti

  • Lehden etusivu

Desktop ja mobiili

  • Mainos näkyy tultaessa HS.fi sivustolle tai mobiilisovelluksiin mille tahansa sivulle, mutta se ei näy jokaisella mainosnäytöllä. Mainos voidaan sulkea ruksilla bannerin ylä- tai alareunasta ja bannerista pääsee klikkaamalla sisältöön.
  • HS monikanavainen etusivu ajetaan valtaosin näyttöpohjaisesti ja se saa keskimäärin 270 000 näyttöä digitaalisissa kanavissa. Mainosta ei näytetä kaikille HS:n lukijoille vaan se ajetaan näyttöpohjaisesti mobiilissa ja tietokoneilla sekä tablet-selaimilla. Tällöin mainos näkyy noin puolessa sivustoille tulevissa selaimissa ja sovelluksissa.

Tabletti

  • HS tabletti-sovelluksissa mainos näkyy päivän lehden alussa sekä näköisversiossa että tabletille taitetussa versiossa. Tabletin näyttölogiikan vuoksi mainosnäyttöjen näyttömäärä vaihtelee hieman päivittäin.

 

 

Muut lehdet / Monikanavainen etusivu

Muissa lehdissä asiakkaan tulee varata printti- ja digietusivut erikseen.

Poikkeuksena Aamulehden ja Satakunnan Kansan etusivut, jotka ovat aina automaattisesti monikanavaisia. Printin etusivua ei ole mahdollista varata yksinään. Printistä ja digistä on tehtävä erilliset varaukset.

HINNOITTELU

Printti

  • Normaali printin kokosivun  hinta ja
    siitä myönnettävät alennukset

Digi

  • Jokaisella lehdellä oma hinta diginäkyvyydelle
  • Hinnasta myönnetään asiakaskohtaiset alennukset
  • Digi on mahdollista osaa myös erikseen

Huom! Monikanavainen etusivu ei ole mahdollinen HBL ja Keskipohjanmaa-lehdissä.

MONIKANAVAISEN ETUSIVUN KONTAKTIT

Monikanavaisella etusivulla (27 lehteä, ei mukana Etelä-Suomen Sanomat, Forssan Lehti, Helsingin Sanomat, Hämeen Sanomat eikä Keskipohjanmaa) tavoittaa  2,3 miljoonaa suomalaista päivässä.

LehtiPainetun lehden lukijamäärä (pv)Digin näytötKontaktit yhteensä
Aamulehti213 000130 000343 000
Aamuposti31 0004 00035 000
Etelä-Saimaa46 00014 00060 000
Hufvudstadsbladet57 00019 00076 000
Iisalmen Sanomat23 0001 00024 000
Ilkka-Pohjalainen*125 00021 000146 000
Itä-Savo29 0009 00038 000
Kainuun Sanomat33 00010 00043 000
Kaleva124 00080 000204 000
Karjalainen77 00030 000107 000
Keski-Uusimaa31 0003 00034 000
Keskisuomalainen107 0006 000113 000
Kouvolan Sanomat47 00013 00060 000
Kymen Sanomat37 00010 00047 000
Lapin Kansa79 00020 00099 000
Länsi-Savo39 00014 00053 000
Länsi-Suomi27 0006 00033 000
Länsi-Uusimaa22 0001 00023 000
Salon Seudun Sanomat38 0005 00043 000
Satakunnan Kansa96 00060 000156 000
Savon Sanomat100 0006 000106 000
Turun Sanomat163 00040 000203 000
Uusimaa24 0002 00026 000
Vasabladet42 00014 00056 000
Österbottens Tidning34 0009 00043 000
KAIKKI YHTEENSÄ1 644 000527 0002 121 000

 

MITEN MONIKANAVAINEN ETUSIVU NÄKYY MEDIOISSA?

Printti

  • Lehden etusivu

Desktop ja mobiili

  • Mainos näkyy tultaessa lehden verkkosivustolle joko desktopilla tai mobiilissa
  • Mainos voidaan sulkea ruksilla bannerin ylä- tai alareunasta ja bannerista pääsee klikkaamalla sisältöön.
  • Digietusivua näytetään käyttäjille päivän aikana kerran per sivusto per päätelaite
  • Koko verkostossa digietusivu tavoittaa päivässä reilu 600 000 silmäparia. Tarkkaa näyttömäärää emme voi luvata, mutta annamme kampanjalle kontaktiarviot medioittain. Uutispäivällä on vaikutusta toteutuneisiin kontaktilukuihin.

 

Aineisto-ohjeet

Kaikissa monikanavaisissa ratkaisuissa tarvitaan sekä printti- että digiaineisto.

HELSINGIN SANOMAT

Printtiaineisto

  • Painovalmis pdf
  • Lisäksi tarvitaan taittotiedosto, jos aineistosta konvertoidaan digiaineisto Sanoman toimesta (lisäveloitus)
  • HUOM! HS etusivulla mainoksessa ei voi olla toimivaa EAN-koodia. Viivakoodi saattaa aiheuttaa haamuostoksia kauppojen kassoilla. Sanoma Media Finland Oy ei suodata aineistojen viivakoodeja.

Digiaineisto

  • Aineiston tulee olla kaikissa palveluissa vastaava pystyaineisto kuin printissä.
  • 1 kohde-URL. Koko mainos toimii linkkialueena.
  • Kaksi online-aineistoa tarvitaan.
  • Seurannat aineistoille (vapaaehtoinen). Tablettiin ainoastaan klikkiseuranta mahdollinen.
  • Aineiston ajaminen 3. osapuolen tagin (esim. Adform) kautta ei ole mahdollista HS etusivuissa.

Aineistojen toimitus

  • Printin painovalmis pdf toimitetaan Kärkimedian aineistolinkin kautta
  • Digiaineistot toimitetaan Sanomilta tulevan aineistolinkin kautta
  • Jos printtiaineistosta konvertoidaan digiaineisto, ilmoita siitä varausta tehdessäsi.
MitatTiedoston kokoFormaatti
HS.fiW718 x H841 pxmax 200 ktJPG, PNG
HS MobiiliW600 x H702 pxmax 100 ktJPG, PNG
HS TablettiW1436 x H1682 pxmax 2 MBJPG, PNG

 

MUUT LEHDET

Printtiaineisto

  • Painovalmis pdf
  • Lisäksi tarvitaan taittotiedosto, jos aineistosta konvertoidaan digiaineisto Kärkimedian toimesta (lisäveloitus)

Digiaineisto

  • Yksi aineisto tarvitaan
  • Samaa aineistoa ajetaan sekä desktopilla että mobiilissa (ei tabletissa)
  • Ei tägiaineistoja

Aineistojen toimitus

  • Printin painovalmis pdf toimitetaan Kärkimedian aineistolinkin kautta
  • Digiaineistot toimitetaan sähköpostilla aineistot.netti@karkimedia.fi
  • Jos printtiaineistosta konvertoidaan digiaineisto, se tulee lähettää taittotiedostona sähköpostipostilla aineistot.netti@karkimedia.fi
 MitatTiedoston kokoFormaatti
Aamulehti, Aamuposti, Forssan Lehti, Hämeen Sanomat, Iisalmen Sanomat, Ilkka-Pohjalainen, Kainuun Sanomat, Kaleva, Karjalainen, Keskisuomalainen, Keski-Uusimaa, Lapin Kansa, Länsi-Suomi, Länsi-Uusimaa, Salon Seudun Sanomat, Satakunnan Kansa, Savon Sanomat, Turun Sanomat, Uusimaa, Vasabladet, Österbottens Tidning
W600 x H700 px
max. 150 ktJPG, PNG
Etelä-Saimaa, Itä-Savo, Kouvolan Sanomat, Kymen Sanomat, Länsi-SavoW720 x H1040 pxmax. 150 ktJPG, PNG