Natiivi sanomalehtimediassa
Sanomalehti on kuin luotu natiivimainonnalle. Luotettava ja rauhallinen mediaympäristö tuo uskottavuutta myös mainostajan omalle artikkelille.
Mainostajan artikkeli sanomalehden sivuilla tavoittaa suomalaiset parhaiten eri markkina-alueilla kautta maan. Lukijat ovat sitoutuneita ja 70% tilaajista lukee lehden joka ikinen päivä.
Tutkimusten mukaan mainostajan artikkeli lehdessä koetaan myönteisenä mainonnan muotona ja siihen suhtaudutaan positiivisesti. Mainostajan oma artikkeli painetussa sanomalehdessä herättää keskustelua, aktivoi ja saa mainostettavan tuotteen tuntumaan omalta.
Natiivimainonta digissä
Natiivimainonta digikanavissa on mainostajalle kiinnostava ja uskottava tapa lähestyä kuluttajia ja omaa kohderyhmää journalistisin keinoin, osana median uutissisältöä.
Tutkimusten mukaan natiivimainonnalla on keskimääräistä positiivisemmat vaikutukset brändimielikuvaan. Siitä pidetään, se koetaan muuta digimainontaa kiinnostavampana, tietoantavampana ja erottuvampana.
Natiivimainonta Kärkimedian digikanavissa toteutetaan aina kaksiosaisena. Sivustojen etusivulla uutisvirran keskellä on näkyvissä uutisartikkelia muistuttava natiivimainos. Sitä klikkaamalla käyttäjä tuodaan asiakkaan oman artikkelin eli advertoriaalin pariin.