Vinkkejä natiivimainontaan

Natiivimainonnan avulla voit viestiä asiakkaillesi ajankohtaisista ja kiinnostavista teemoista. Hyvä sisältö houkuttelee kuluttajan viettämään aikaa brändin parissa. Ja silloin kun sisältö on relevanttia ja hyvää, lukijat ovat myös valmiita jakamaan läheisilleen kaupallista sisältöä sosiaalisessa mediassa. Tämä sitouttaa lukijoita entistä vahvemmin brändiin ja lisää heidän ostoaiettaan jopa yli 50%.

Lukijat arvostavat, jos

  • tarjoat heille hyödyllistä informaatiota
  • yllätät heidät
  • ilahdutat tai huvitat heitä
  • tarjoat ratkaisun heidän ongelmaansa tai tilanteeseensa
  • tuotat asiakkaille lisäarvoa.

Muista nämä:

  • Lähesty natiivimainontaa tarina ja sisältö edellä median keinoin.
  • Tuota laadukasta ja ympäristöön sopivaa sisältöä (myös asiayhteyteen).
  • Tuo lukijalle lisäarvoa, joka voi olla hyötyä, hupia, tarkempaa lisätietoa, ongelmanratkaisu tmv.
  • Muista jatkumo kampanjamaisten aktiivisuuspiikkien rinnalle.
  • Ole läpinäkyvä, eli kerro lukijalle selvästi kuka on sisällön takana.

Lisää vinkkejä natiivimainontaan saat tutustustumalla tarkemmin IAB Finlandin julkaisemaan natiivimainonnan oppaaseen. Se kertoo, mitä natiivimainonta on, miten sitä tehdään ja miten sitä kannattaa mitata. Koska jokainen natiivimainos on ainutlaatuinen, joten emme valitettavasti voi antaa yksinkertaista kaavaa menestyksekkään natiivimainonnan tekemiseen. Sen sijaan tästä oppaasta saat ideoita, vinkkejä ja arvokasta tietoa alati kehittyvän sisältömarkkinoinnin tekemiseen.

Natiivimainonnasta pidetään ja se koetaan luonnolliseksi osaksi median sisältöjä.

Kerron mielelläni lisää

Dina Schakir-Lintala

Key Account Manager
040 715 2810