Ikea

Tavoite

Kampanjalla haluttiin tavoittaa laajasti kaikenikäiset suomalaiset. Nuoret, aikuiset ja lapsiperheet. ”IKEA on kaikille!”

”Haluamme tällä kampanjalla luoda parempaa arkea mahdollisimman monille budjetista riippumatta. Tavoite oli luoda uusi positiivinen konsepti pyörykkäperjantaista, helpottaa monien ihmisten arkea tarjoamalla viikonlopun aloitukseen edullinen, maittava ja helppo ateria ja tuoda kävijöitä tavarataloihin perjantaisin.”

Ratkaisu

Kampanja toteutettiin monikanavaisesti näyttävillä mainospaikoilla printissä ja digissä.

Mukana oli IKEA- tavaratalojen myymäläpaikkakuntien lehdet (Aamulehti, Helsingin Sanomat, Savon Sanomat ja Turun Sanomat). Jokaisessa lehdessä oli samana päivänä neljä eri mainosversiota.

Tulokset

Kampanja sai loistavat tulokset! Mainoksen huomioarvo nousi korkealle ja mainoksen viestiin tutustuttiin huolellisesti.

  • Huomioarvo kohderyhmässä oli 92%
  • Mainoksen lukuarvo oli korkea. 90% lukijoista perehtyi mainokseen huolellisesti
  • 88% ilmoitti kiinnostuksen lisääntyneen tuotetta kohtaan
  • Kampanja aktivoi lukijoita tehokkaasti. 25% ilmoitti aikovansa asioida Ikeasssa kampanjan ansioista.
  • 62% kertoi mainoksen vaikuttaneen positiivisesti mielikuvaan

Lukijat pitivät mainosta erittäin sopivana Ikealle. Ominaisuuksina korostuivat mainosten erottuvuus, selkeys sekä positiivisuus.

Laajasti suomalaiset tavoittavilla Kärkimedian medioilla oli merkittävä rooli kampanjassamme! Kampanja on saanut paljon positiivista huomiota ja palautetta asiakkailta.

Olemme ylittäneet tavoitteemme reilusti jo ensimmäisten perjantaiden jälkeen. Kävijämäärämme ovat olleet huikeat perjantaisin IKEA-ravintoloissa ja asiakkaamme ovat nauttineet jo kymmeniä tuhansia liha-, kasvis- ja lihattomat pullat -annoksia.

Halusimme vahvan ja näkyvän aloituksen kampanjalle IKEA-tavaratalojen markkina-alueilla Kärkimedian paikallisilla sanomalehdillä. Olemme tehneet jo pitkään menestyksekästä yhteistyötä Kärkimedian kanssa osana isompien kampanjoidemme toimivaa ja vaikuttavaa mediamixiä!

Anniina Penttilä
Marketing Communications Manager
IKEA Oy