Alueellinen ostokäyttäytyminen

Alueellinen ostokäyttäytymistutkimus on Kärkimedian perinteinen tutkimus, joka nykyisin toteutetaan tiivistettynä KMT:n tiedonkeruun yhteydessä. Keväällä 2020 julkaistaan ensimmäiset uuden tutkimusmallin tulokset, data on kerätty vuonna 2019. Alueellisen Ostokäyttäytymistutkimuksen avulla voidaan vertailla paikallisia kilpailutilanteita eri markkina-alueilla sekä selvittää alueellisia eroja eri liikkeissä asioinneissa tai vaikkapa ostopaikan valintakriteereissä. Toimialan ostavaa tai potentiaalista asiakaskuntaa voidaan tarkastella kohderyhmittäin. Tutkimus porautuu vuoden aikana suurimpien toimialojen tietoihin. Alueellista näkemystä kilpailutilanteista voidaan hyödyntää markkinoinnin alueellisessa optimoinnissa.

Uutta tutkimustietoa on saatavilla seuraavien toimialojen liikkeistä:

  • Autoliikkeet
  • Huonekalu- ja sisustusliikkeet
  • Kodinkoneliikkeet, elektroniikka ja tietotekniikka
  • Optikot
  • Pankit ja vakuutukset
  • Rakentaminen ja remontointi
  • Ruokakaupat
  • Tavaratalot ja kauppakeskukset
  • Urheiluliikkeet
  • Vaatteet

Haluatko alueellista näkemystä kilpailutilanteesta omalta toimialaltasi?

Kerron mielelläni lisää

Minna Haapala

Insight and Planning Director
040 555 5213