Alueellinen ostokäyttäytyminen

Alueellinen ostokäyttäytymistutkimus on Kärkimedian laaja tutkimus, joka toteutetaan KMT:n tiedonkeruun yhteydessä. Sen avulla päästään kartoittamaan kattavasti eri toimialojen tilannetta valtakunnallisesti, mutta myös vertailemaan  paikallisia kilpailutilanteita eri markkina-alueilla. Tutkimuksessa selvitetään mm. kuluttajien ostoaikeita, ostopaikan valintakriteereitä ja verkko-ostamista eri toimialoilla. Tutkimuksen vastaajamäärä on noin 13 000.

Alueellista näkemystä kilpailutilanteista voidaan hyödyntää myös markkinoinnin alueellisessa optimoinnissa. Kyselyssä kartoitetaan muun muassa:

  • Talouden tai henkilön vuoden aikana tekemiä ostoksia
  • Suunnitelmissa olevia hankintoja
  • Valtakunnallisissa ja alueellisissa liikkeissä asiointia.
  • Ostopaikan valintakriteereitä

Viimeisimmän datan tiedonkeruujakso päättyi kesäkuussa 2023. Uusimmat toimialaraportit ovat nyt hyödynnettävissä.

Tutkimuksen vastaajamäärä on noin 13 000.

Ole meihin yhteydessä ja sovi aika sinua kiinnostavan toimialan tutkimustulosten esittelylle!