Alueellinen ostokäyttäytyminen

Alueellinen ostokäyttäytymistutkimus on Kärkimedian laaja tutkimus, joka toteutetaan KMT:n tiedonkeruun yhteydessä.

Alueellinen ostokäyttäytymistutkimuksen avulla päästään kartoittamaan kattavasti eri toimialojen tilannetta valtakunnallisesti, mutta myös vertailemaan paikallisia kilpailutilanteita eri markkina-alueilla. Tutkimuksessa selvitetään mm. kuluttajien ostoaikeita, ostopaikan valintakriteereitä ja verkko-ostamista eri toimialoilla. Tutkimuksen vastaajamäärä on noin 13 000.

Alueellista näkemystä kilpailutilanteista voidaan hyödyntää myös markkinoinnin alueellisessa optimoinnissa. Kyselyssä kartoitetaan muun muassa:

  • Talouden tai henkilön vuoden aikana tekemiä ostoksia
  • Suunnitelmissa olevia hankintoja
  • Valtakunnallisissa ja alueellisissa liikkeissä asiointia
  • Ostopaikan valintakriteereitä

Tutkimuksen vastaajamäärä on noin 13 000. Toimialoja on 14, markkina-alueita 30 ja liikkeitä noin 1 500. Viimeisimmän datan tiedonkeruujakso päättyi kesäkuussa 2024.

Ole meihin yhteydessä ja sovi aika sinua kiinnostavan toimialan tutkimustulosten esittelylle!

Kysy lisää, autan mielelläni!

Minna Haapala

Minna Haapala

Insight and Planning Director
minna.haapala@karkimedia.fi
040 555 5213

Palvelupiste

avoinna arkisin klo 8:00 – 16:00
Puh: 075 757 8550,
palvelupiste@karkimedia.fi

Käyntiosoite

Tammasaarenkatu 5
(Santa Maria -talo, 3. krs)
00180 Helsinki
Postiosoite:


Hae sivustolta