Alueellisen ostokäyttäytymistutkimuksen toimialaraportit ladatattavissa

Alueellinen Ostokäyttäytymistutkimus on laaja Kärkimedian tutkimus, joka
toteutetaan KMT:n tiedonkeruun yhteydessä. Sen avulla päästään kartoittamaan kattavasti eri toimialojen tilannetta valtakunnallisesti, mutta myös vertailemaan  paikallisia kilpailutilanteita eri markkina-alueilla. Tutkimuksessa selvitetään mm. kuluttajien ostoaikeita, ostopaikan valintakriteereitä ja verkko-ostamista eri toimialoilla. Tutkimuksen vastaajamäärä on noin 13 000.

Alueellisessa Ostokäyttäytymistutkimuksessa on mukana kaikki isoimmat
toimialat:

Autoliikkeet, optikkoliikkeet, tavaratalot ja kauppakeskukset, rautakaupat,
ruokakaupat, huonekalu- ja sisustusliikkeet, kodinkoneet ja elektroniikka,
matkapuhelinkaupat, pankit, vakuutusyhtiöt, urheiluliikkeet, vaateliikkeet ja
lääkärikeskukset.

Kyselyssä kartoitetaan lisäksi:

•Talouden tai henkilön vuoden aikana tekemiä ostoksia
•Suunnitelmissa olevia hankintoja
•Valtakunnallisissa ja alueellisissa liikkeissä asiointia
•Ostopaikan valintakriteereitä

Lataa täältä sinua kiinnostava Aluellisen Ostokäyttäytymistutkimuksen toimialaraportti:

Alueellinen ostokäyttäytyminen