Power Finland
Tavoite
Kampanjoiden tavoitteena on brändin vahvistaminen sekä asiakasliikenteen ja myynnin kasvattaminen määritetyssä kohderyhmässä
Powerin tavoitteet ovat sekä mielikuvallisia että kaupallisia. Brändin näkökulmasta Power on halunnut lisätä tunnettuuttaan, vahvistaa hintamielikuvaa ja kasvattaa brändipreferenssiä. Kärkimedian sanomalehdissä toteutetut kampanjat ovat samalla tukeneet yrityksen taktisia päämääriä: asiakasliikenteen kasvattamista verkkokauppaan ja myymälöihin sekä lopulta myynnin kasvattamista. Mainonta Kärkimedian medioissa on valittu erityisesti siksi, että sen avulla Power vahvistaa näkyvyyttään Suomen tärkeimmillä ja suurimmilla markkina-alueilla.
”Kärkimedian laajalevikkiset ja luotetut mediat ovat tarjonneet meille erinomaisen alustan vahvistaa hintamielikuvaa ja brändipreferenssiä etenkin tietyn kohderyhmän keskuudessa. Hitaassa mediassa viestimme saa tilaa ja aikaa vaikuttaa, ja samalla olemme onnistuneet lisäämään asiakasliikennettä niin verkkokauppaan kuin myymälöihinkin, ja ennen kaikkea saavuttamaan mitattavaa myynnin kasvua”, kertoo myymäläpäällikkö Mika Toivonen, Power Tammistosta.
Mainonta huomataan, se herättää kiinnostusta ja aktivoi konkreettisesti, asiakkaat tulevat myymälään mainoksen perusteella. Printti toimii meillä vahvasti osana laajaa markkinointipakettiamme.
Myymäläpäällikkö Mika Toivonen, Power Tammisto

Ratkaisu
Kärkimedian paikallislehdet toimivat tärkeässä roolissa asiakasvirtojen ja myynnin kasvattamisessa
Power Finland kampanjoi Kärkimedian sanomalehdissä kuukausittain monikanavaisesti näyttävillä aukeaman kokoisilla mainoksilla.
Markkinointi on monikanavaista, ja Kärkimedian lehdet tukevat muuta mainontaa ja skaalaavat kampanjan näkyvyyttä.
Kärkimedian paikallisilla lehdillä tavoitamme ostovoimaista asiakaskuntaa, joka on meille tärkeää. Ne ovat olleet osa onnistuneita kampanjoita, joissa olemme halunneet kasvattaa asiakasvirtoja ja myyntiä.
Kun tiedämme, milloin mainos ilmestyy, osaamme varautua kasvavaan asiakasmäärään esimerkiksi työvuoroja suunnittelemalla, sillä kampanjat näkyvät konkreettisesti myymälän ovista sisään tulevina asiakkaina.
Mika Toivonen, myymäläpäällikkö, Power Tammisto
Tulokset
Myynti sekä kävijämäärät ovat näyttäneet selkeää positiivista kasvua kampanjoiden aikana ja niiden jälkeen
Kärkimedian avulla Power tavoittaa tehokkaasti tietyt kohderyhmät, erityisesti 30–49-vuotiaat sekä 50–75-vuotiaat kuluttajat. Nämä yleisöt kuluttavat mediaa keskittyneesti ja sitoutuneesti, mikä tuo Power Finlandin markkinointipäällikön Ville Laakson mukaan brändille näkyvyyttä ja huomiota laadukkaan sisällön rinnalla.


Värikäs ja erottuva mainos herätti huomiota ja ajankohtaiset tarjoukset veivät asiakkaat ostoksille
87%
Huomioarvo kohderyhmässä
82%
Kiinnostuksen lisääntyminen mainoksen perusteella
99%
Powerin tunnettuus kohderyhmässä
71%
Mainoksen lukuarvo
82%
Myönteinen vaikutus Powerin mielikuvaan
22%
Aikoi asioida Powerin myymälässä tai verkkokaupassa
Kärkimedian tarjoamat laajalevikkiset, luotetut mediat ovat mahdollistaneet kohdennetun ja vaikuttavan kampanjoinnin, joka on tuottanut mitattavia tuloksia!
Ville Laakso, Markkinointipäällikkö – Power Finland
Laakso kertoo, että Power mittaa mainonnan vaikuttavuutta systemaattisesti useilla mittareilla. Brändin kehittymistä yritys seuraa muun muassa huomioarvon, tunnettuuden, mielikuvien ja preferenssin kautta. Samanaikaisesti kaupalliset mittarit, kuten kävijämäärät myymälöissä ja verkkokaupassa sekä myynnin kehitys, ovat Laakson mukaan osoittaneet selkeää positiivista kasvua kampanjoiden aikana ja niiden jälkeen.
Tulokset kertovat, että Power on onnistunut tavoitteissaan: brändi- ja myyntimittarit ovat kehittyneet myönteisesti, ja Kärkimedian medioissa toteutettu mainonta on tuonut toivotun vaikutuksen erityisesti suurilla markkina-alueilla. Kärkimedian tekemät laadulliset tutkimukset osoittavat, että mainonta on osunut sekä sisällöllisesti että visuaalisesti hyvin kohderyhmien tarpeisiin ja odotuksiin.
Kärkimedian medioilla olemme pystyneet vahvistamaan näkyvyyttämme tärkeillä markkina-alueilla ja tavoittamaan meille keskeiset kohderyhmät tehokkaasti.
Kärkimedian rooli osana mediamixiämme on ollut strategisesti tärkeä. Olemme pystyneet rakentamaan kampanjoita, jotka palvelevat sekä taktisia että brändiä rakentavia tavoitteita samanaikaisesti. Sanomalehdessä viestimme saa tilaa ja aikaa vaikuttaa, ja yhteistyö Kärkimedian kanssa on ollut sujuvaa ja kokonaisuutena meille tärkeää.
Ville Laakso, markkinointipäällikkö, Power Finland
