Koitos

Kärkimedian ja MarkkinointiKollektiivin  järjestämässä markkinointikilpailussa rikotaan alan perinteisistä kilpailuista tuttuja kaavoja. Koitos on toista kertaa järjestettävä kaksipäiväinen markkinointikilpailu, joka on avoin kaikille markkinoinnin alan ammattilaisille. Asiakkaan roolissa syksyn 2021 Koitos-kilpailussa on MIELI ry ja kumppanina myös Heku-ryhmä.

Mikä on Koitos?

Koitos on kaksipäiväinen, osallistava markkinointikilpailu kaikille markkinoinnin ammattilaisille 16.-17.9.2021. Intensiivisen työpajan muodossa järjestettävä kilpailu haastaa alan perinteisiä suunnittelun tapoja ja soveltaa niitä sanomalehtimainonnan kontekstissa. Koitoksessa kisaajien tavoitteena on suunnitella markkinointiviestinnän konsepti Mieli ry:lle. Voittajajoukkueen konsepti toteutetaan ja julkaistaan valtakunnallisesti Kärkimedian sanomalehdissä monikanavaisesti.

Kenelle Koitos on tarkoitettu?

Kaikille markkinoinnin parissa työskenteleville ammattilaisille! Jos haluat oppia lisää konseptisuunnittelusta ja hyvästä sanomalehtimainonnasasta, jakaa osaamistasi muille, laajentaa verkostoasi, haastaa itseäsi ja parantaa lasten ja nuorten mielenterveyden haasteita maassamme on tämä kilpailu juuri sinua varten. Koitoksessa kilpaillaan noin viiden hengen tiimeissä. Tiimit pyritään luomaan siten, että niissä on osaamista monipuolisesti – ja tiimiläiset eivät tuntisi toisiaan entuudestaan.

Miksi kannattaa osallistua?

Koitoksen johtavana ajatuksena on markkinoinnin alan ammattilaisen oman ammattiosaamisen ja näkemyksen kasvattaminen. Osallistumalla pääset verkostoitumaan ja työskentelemään aivan uudella tavalla muiden alan ammattilaisten kanssa. Ymmärryksesi vaikuttavan sanomalehtimainoksen konseptisuunnittelusta ja konseptin kiteyttämisestä kasvaa. Pääset vaikuttamaan koko Suomen tasolla ihmisten hyvinvointiin. Saat näkemyksellistä sparrausta tekemiseen Koitos-kisan tuomarilta.

Kenelle Koitos kisatyö tehdään?

‍Koitoksessa suunnitellaan ja toteutetaan non profit- kumppanille mainoskampanja. Koitoksen kumppaniksi syksylle 2021 valikoitui Mieli ry, jolle etsittiin markkinointiviestinnän keinoin tapoja vaikuttaa mielenterveyden edistämiseen lasten ja nuorten parissa. Koitos kisatiimien haasteena on tehdä ennaltaehkäisevän mielenterveystyön tärkeys näkyväksi. Syksyllä 2021 Koitoksessa nostetaan keskiöön erityisesti 1-6 luokkalaiset alakoululaiset, ja tarvoitteena onkin tukea jokaisen lapsen mielen hyvinvointia jo ennaltaehkäisevästi.

Koitoksessa toteutettavan kampanjan avulla Mieli ry:llä on mahdollisuus vaikuttaa kaikkiin suomalaisiin ja nostaa mielenterveyden edistämisen merkitys puheenaiheeksi. Kampanjan ensisijaisena kohderyhmänä on koko suomalainen aikuisväestö ja erityisesti ne (vanhemmat, isovanhemmat ja muut läheiset), jotka ovat läsnä alakoululaisen arjessa.

Kisapäivien aikataulu

Haku Koitokseen on auki 17.8. klo 23:59 saakka.
Mukaan valituille kisaajille ilmoitetaan 19.8. klo 16 mennessä.

Tiistai 7.9.2021 iltapäivällä (klo 14-16) kisatiimien ennakkotapaaminen virtuaalisesti.
Torstai ja perjantai 16.-17.9.2021 Koitos kisapäivät, varaudu noin klo 8:30-17:30 aikaan.

Koitos kisapäivät järjestetään Ruoholahdessa Kärkimedian toimitiloissa (Helsinki) – tai tarvittaessa etänä monipuolisin virtuaalijärjestelyin.

Päätuomarina Anu Niemonen

‍Koitoksen päätuomarina toimii Anu Niemonen (Executive Creative Director,  Wunderman Thompson). Niemonen on palkittu suunnittelija, joka on saanut toimia monissa kotimaisissa ja kansainvälisissä markkinointialan kisojen tuomaristoissa. Niemonen on ollut tuomaristossa muun muassa Cannes Lionsissa, Clio Awardsissa ja One Show’ssa.

Koitos on Niemoselle tärkeä, ja hän on mukana päätuomarina jo toistamiseen: ”Olen kovin iloinen, ylpeä ja innoissani, että saan olla mukana jälleen kerran Koitoksessa, joka on maailmanlaajuisesti ainutlaatuinen tapa kehittää alaa äärimmäisen briefin ja asian ympärillä. Kärkimedia ja MarkkinointiKollektiivi tekevät tärkeää työtä kilpailussa, jossa palkintona on pystin sijaan kampanja ajankohtaiselle ja yhteiskunnallisesti merkittävälle asialle  Suomen arvostetuimmassa ja luotettavimmassa mediassa. Loistavaa! Tuskin maltan odottaa syksyä!”

Koitoksen tuomaristoon kuuluu Niemosen lisäksi kaksi muuta markkinoinnin alan konkaria, jotka toimivat kisatiimeille myös sparrausta antavina neuvonantajina. Heidän nimet paljastetaan kesän ja syksyn aikana!

Koitos voittajatyön valintaan osallistuu päätuomarin ja hänen kahden tuomarikollegansa lisäksi myös raati, jossa on mukana edustajat Mieli ry:ltä, Kärkimedialta, Hekulta ja MarkkinointiKollektiivin tuotannosta.

Voittajatyö palkitaan

‍Haluamme kertoa voittajista ja heidän ajatuksistaan kaikille alan ammattilaisille! Kärkimedia ja MarkkinointiKollektiivi tekevät voittajista artikkeleja omiin kanaviinsa. Voittajajoukkue on kunniavieraana joulukuussa 2021 pidettävässä, koko Koitoksen satoa avaavassa, MarkkinointiKollektiivin ja Kärkimedian virtuaalitapahtumassa.

Lisäksi Kärkimedia hemmottelee ja huomioi voittajajoukkuetta ja tarjoaa heille elämyksen jonka sisältö on suunniteltu tukemaan voittajajoukkueen jäsenten omaa jaksamista sekä mielenterveyttä.

Koitoksen mahdollistaa Kärkimedia. Koitoksen kumppanina toimii Heku. Koitoksen tuottaa MarkkinointiKollektiivi.

Hae mukaan Koitokseen:  https://www.lyyti.fi/reg/koitoshaku2021

Jäikö mieleesi vielä kysymyksiä?
Laita viestiä matalalla kynnyksellä MarkkinointiKollektiivin Sanna-Kaisalle (sanna-kaisa@mkollektiivi.fi) tai Kärkimedian Katille (kati.melart@karkimedia.fi)

Täältä näet vuoden 2020 KOITOS-voittajat! 

Kiinnostuitko Koitoksesta?

Kerron mielelläni lisää

Kati Mélart

Brändijohtaja
050 341 3092