Koitos

Kärkimedia ja MarkkinointiKollektiivi järjestivät ensimmäisen Koitos – suunnittelukilpailun kaikille markkinoinnin alalla työskenteleville helmikuussa 2020.  Koitos on kaksipäiväinen markkinointikilpailu, jossa suunnitellaan ja toteutetaan non profit- kumppanille mainoskampanja. Ensimmäisen Koitoksen kumppaniksi valikoitui Mielenterveyspooli, jolle etsittiin markkinoinnin keinoin tapoja vaikuttaa mielenterveyden edistämiseen työpaikoilla. Hackathonina järjestetetty kilpailu haastoi markkinointialan perinteisiä suunnittelun tapoja soveltaen niitä sanomalehtimainonnan kontekstissa.

Kilpailussa tehtiin tiimeittäin briefin mukaisesti markkinointikonsepti Mielenterveyspoolin tulevaan työelämäkampanjaan. Kampanja julkaistaan kaikisssa Kärkimedian sanomalehdissä huhtikuussa 2020.

Koitoksen tavoitteena on nostaa sanomalehtimainonnan arvoa ja merkitystä.  Kannustaa tekemään siitä parempaa ja oivaltavampaa. Hyvään ideaan tukeutuvaa.

Ensimmäinen Koitos onnistui yli odotusten ja seuraava Koitos järjestetään vuoden 2021 alussa.

https://www.marmai.fi/uutiset/uudenlainen-mainoskilpailu-rikkoo-tuttuja-rajoja-osallistuminen-tapahtuu-alan-ammattilaisten-sekajoukkueissa/81d9099f-b70d-4ce7-8e78-9f63468e35fa

Koitos 2o2o voittajatiimi

Anu Vuokko, UX –  Visuaalinen suunnittelija, Preeriapingviini Oy

Maija Salonen  –  Copywriter, Avidly Agency

Mira Karvonen –  Mediaplanner, Dagmar Oy

Nico la Fiura – Inbound Marketing Manager, Avidly Agency

Annu Terho –  Senior Creative, SEK

Koitoksen tuomaristo

Päätuomari Anu Niemonen  – Senior creative, Hasan & partners

Tomi Wirtanen – Markkinointijohtaja, Paulig Oy

Jussi Lindholm – Toimitusjohtaja, Vepsäläinen Oy

Mika Matikainen – Design generalist,  Woltin perustaja

Veera Siivonen  – Markkinointijohtaja, Sanoma Oyj

Kiinnostuitko Koitoksesta?

Kerron mielelläni lisää

Kati Mélart

Brändijohtaja
050 341 3092