Marraskuun parhaat

Kuukauden printtimainos - Hartwall

95% kohderyhmässä muistaa nähneensä mainoksen.

Viidettä kertaa vietetty Hartwallin Vuoden harmain päivä -kampanja oli marraskuun huomatuin. Lukijoille tuttu konsepti huomattiin ja tunnistettiin hyvin. Mainos aktivoi tehokkaasti ostamaan ja vahvisti myönteistä brändimielikuvaa. Kampanja toteutettiin Kärkimediassa paikallisesti murteita varioiden näyttävinä etu- ja kokosivuina. 

Mainosta pidettiin edellisvuoden tapaan oivaltavana, erottuvana  ja hauskana harmaan syksyn piristeenä. Murteellinen teksti herätti paljon positiivista huomiota. Moni lukija myös muisti ja tunnisti mainonnan konseptin entuudestaan.

Automaattisesti monikanavainen mainos näkyi myös lehtien verkkosivuilla. Mainoksen sekä printissä että digissä huomanneet aktivoituivat mainoksen vaikutuksesta enemmän kuin vain mainoksen yhdessä kanavassa huomanneet.

  • 88% kertoi kiinnostuksen lisääntyneen
  • Mainoksen lukuarvo oli 90%
  • 76% ilmoitti mainoksen vaikuttaneen myönteisesti mielikuvaan

Kuukauden digimainos - Telia

57% kohderyhmässä muistaa nähneensä mainoksen.

Telian tyylikäs digikokosivu -kampanja aktivoi ostamaan ja asioimaan tehokkaasti. Lukijat pitivät mainosta selkeänä ja tietoa antavana, tyylikkäänä ja väritykseltään hyvänä. Telia tunnetaan hyvin ja tunnistettiin mainoksesta spontaanista erittäin hyvin.

  • 79% ilmoitti kiinnostuksen lisääntyneen mainoksen perusteella
  • Mainoksen vaikutuksesta 7% kohderyhmästä aikoi ostaa ja 8% asioida
  • Telian tunnettuus 93%