Motonet

Tavoite

Kohderyhmäämme kuuluu koko Suomi ja halusimme tavoittaa heidät laajasti

Tavoitteena oli saada suomalaiset tutustumaan Järkipäivien tarjouksiin ja asioimaan myymälöissä koko kampanjan ajan.

Motonetin tavaratalojen verkosto ulottuu pääkaupunkiseudulta aina Rovaniemelle asti.

Motonet on vahvasti kasvava autovaraosien ja -tarvikkeiden, työkalujen sekä vapaa-ajan tuotteiden erikoisliikeketju. Autoilijoiden ja moottoripyöräilijöiden lisäksi myymälät palvelevat monipuolisesti niin veneilijöitä, kalastajia kuin kodinremontoijiakin.

Ratkaisu

ViikkoFyra – Neljä kokosivua viikon sisällä

Hyödynsimme Järkipäivillämme Kärkimedian uutta ViikkoFyraa. Saimme sillä laajan valtakunnallisen tavoittavuuden kaikilla myymäläpaikkakunnillamme kustannustehokkaaseen hintaan. Halusimme toistaa viestiämme ja esitellä laajaa tuotevalikoimaamme ja tarjouksiamme useana päivänä koko Järkipäivien ajan.

  • 4 kokosivun ilmoitusta viikon aikana eri julkaisupäivinä
  • 29 lehteä
  • Kampanjan tavoittavuus valtakunnallisesti 2 137 000 suomalaista

Tulokset

Huipputulokset – myynti jopa viisinkertaistui!

Kampanja toimi erittäin hyvin, asiointi- ja ostoaikomus nousivat korkealle. Mainoksen toistaminen selkeästi lisäsi sen tehoa. Mainoksiin perehdyttiin hyvin ja niitä pidettiin hyödyllisinä ja mielenkiintoisina. 63% koki kuuluvansa kampanjan kohderyhmään. Tämä näkyi hyvin, myynti jopa viisinkertaistui parhaissa tuotteissa.

74% muisti nähneensä myös aiempaa Järkipäivät-mainontaa Kärkimedian sanomalehdissä. Järkipäivät kampanja on ollut erittäin hyvin huomattu.

  • 33% aikoi asioida myymälässä mainoksen perusteella
  • 26% aikoi ostaa mainoksen perusteella
  • 500% myynnin kasvu parhaissa kampanjatuotteissa
  • Huomioarvo 71 %  – 1 517 000 muisti nähneensä mainoksen
  • Positiivinen mielikuva kohderyhmässä 77 %
  • 895 000 mielestä brändimielikuva vahvistui

Meillä oli paljon sanottavaa ja halusimme tavoittaa suomalaiset laajasti ja nopeasti. Tavoittemme oli saada ihmiset tutustumaan tarjouksiimme ja asioimaan myymälöissämme koko Järkipäivät-kampanjan ajan.

Siksi valitsimme kampanjan päämediaksi Kärkimedian sanomalehdet ja digkanavat,  joiden vahva paikallinen rooli ja tavoittavuus ovat ylivertaisia muihin medioihin verrattuna.

Kampanja onnistui yli odotusten ja myyntimme jopa viisinkertaistui. Meillä on Kärkimedian kanssa pitkä yhteistyö takana ja tätä menestystarinaa aiomme jatkaa!

Kimmo Kiili, Motonet Oy
Markkinointijohtaja