OP

Tavoite

OP:n mielikuvan vahvistaminen – Yhdessä yli vaikeidenkin aikojen!

Halusimme sanomalehtikampanjalla vahvistaa mielikuvaa OP:sta luotettavana ja saavutettavana kumppanina vaikeinakin aikoina.

Erityisesti vanhemmat ikäryhmät ja heidän asioitaan hoitavat aikuiset lapset olivat meille tärkeä kohderyhmä. Sanomalehti uskottavuutensa ja laadukkaan uutissisällön vuoksi sopi tähän kampanjaan erittäin hyvin.

 

Ratkaisu

Monikanavaiset kokosivut sanomalehdissä ja digissä

Kaikissa Kärkimedian 31 sanomalehdessä laaja valtakunnallinen etusivukampaja. Kampanjassa mukana myös digietusivut ja digikokosivut. Kampanja toteutettiin huhtikuussa 2020.

  • Lukijamäärä: 3 103 372 (printin lukijat ja diginäytöt)
  • Viikkopeitto markkina-alueella: 79% (printin päivätavoittavuus, digin viikkotavoittavuus)

 

 

 

Tulokset

Kampanja tavoitti suomalaiset ja aktivoi heidät toimimaan

Kampanja huomattiin hyvin ja kohderyhmässä se aktivoi tehokkaasti ja lisäsi kiinnostusta tutustua  OP:n palveluihin tarkemmin.

Lukijoiden mielestä kampanja  sopi erittäin hyvin OP:lle, oli tunteita herättävä, positiivinen ja erittäin ajankohtainen.

  • 82 % muisti nähneensä mainoksen
  • 39 % mielestä brändimielikuva vahvistui
  • 49%  kertoi, että kiinnostus mainostettua tuotetta ja palvelua kohtaan lisääntyi
  • 11 %  aktivoitui mainoksen perusteella

 

Sanomalehti oli kampanjan päämedia, koska sanomalehtien kautta tavoitetaan hyvin kohderyhmä ja se sopi hyvin kampanjan tavoitteisiin.

Tärkeää on, että saavutimme kampanjalle asetetut tavoiteet todella hyvin. Mainos herätti positiivisia mielikuvia ja kiinnostusta kohderyhmässä sekä aktivoi toimintaan.

Kampanja oli kaiken kaikkiaan onnistunut. Se lisäsi mielenkiintoa OP:tä kohtaan ja puhutteli kohderyhmää. Olemme hyvin tyytyväisiä!

Kristiina Lindh, Business Lead, Head of Marketing & Customer Communication, OP Vähittäispankki, Henkilöasiakasliiketoiminta