Printtimainonnan vaikuttavuus – tutkimus kertoo, miten lukijat ovat ottaneet vastaan sanomalehtimainoksen. Kärkimedia-yhteisö koostuu 21 lehtikohtaisesta lukijayhteisöstä, joissa on mukana yli 10 000 lukijaa. Kärkimedia tutkii vuosittain noin 80 mainosta eri toimialoilta. Yhdessä tutkimuksessa on kampananjasta riippuen mukana vastaajia 5-10 lukijayhteisöstä. Tutkimuksissa kysytään sanomalehtien lukijoiden näkemyksiä mainonnan sisällöstä ja luovasta toteutuksesta.
Tutkimustulosten avulla löydetään ne mainonnan elementit, joilla rakennetaan brändiä tai saadaan aikaan toimintaa. Näin mainontaa voidaan ohjata vastaamaan kuluttajan ja mainostajan tarpeita entistä paremmin. Joka kuukausi nostamme esille kuukauden huomatuimman ja aktivoivimman mainoksen.
Kärkimedia-yhteisöä voidaan hyödyntää myös mainonnan esitestaamiseen tai muiden asiakaskohtaisesti räätälöityjen tutkimusten toteuttamiseen.
Meiltä löytyy vankkaa näkemystä sanomalehtimainonnan toimivuudesta eri toimialoilta, eri mainoskokojen suhteen, kuvalla tai tekstillä, oli kyse sitten brändi- tai tuotemainonnasta tai yhteiskunnallisesta viestinnästä.