Kärkimedian digissä mainonta tavoittaa ja huomataan – huomattavan hyvin!

Kärkimedian digin mediahuomioarvo on 61,4%. Tämä tarkoittaa käytännössä keskimäärin 7% enemmän nähtyä mainontaa samasta mainosnäyttömäärästä kuin muilla verrokkiryhmän verkkomedioilla. Kaikki suosituimmat mainosmuodot huomataan Kärkimedian digimediassa paremmin kuin keskimäärin muissa kotimaisissa verkkomedioissa.

 

Myös ulkomaisissa tutkimuksissa on havaittu samaa; uutismedia toimii tehokkaasti, mainonta huomataan ja jättää pitkän muistijäljen. Uutismedian vahvuudet ovat laatu ja luotettavuus, mikä heijastuu paitsi lukutapaan, myös mediaympäristöön. Uutismediaan ihmiset tulevat avoimin mielin tutkimaan mitä maailmassa tapahtuu. Tämä on mainostajalle tutkitusti hyvä lähtötilanne.

Tulosten taustaa

Viomban mediahuomioanalytiikka perustuu sivustokohtaisten mainosnäyttöjen ja tutkimusryhmän katseenseurantalaitteilla tuottamaan tietoon; siihen mitä silmät oikeasti mediassa huomaavat. Ihmisen tahdosta riippumaton katse lukkiutuu näkyvään kohteeseen 200 millisekunnin kohdalla, keskimäärin 2–4 kertaa sekunnissa. Tietoinen muistijälki vaatii jo paljon pidemmän katselun; 3000 ms jättää keskimäärin yhden päivän, 6500 ms 15 päivän ja 8500 ms 30 päivän mittaisen muistijäljen.

Viomba toimii usealla eri markkinalla ja on jo seitsemän vuoden ajan kerännyt empiiristä huomioarvodataa livemediasta ja verkkosivustoilta. Viomban käytössä oleva katseenseurantajärjestelmä on erittäin tarkka ja luotettava. Viomballa on jatkuva kuluttajatutkimuspaneeli, joilla on katseenseurantalaitteet käytössä yhdistettynä panelistin selaimeen ja Viomban mittausohjelmistoon.

Tässä tutkimusaineistossa hyödynnettyjen mainosten mediahuomioarvo (nähty %) otanta on kerätty vuoden jaksolta 15.8.2021 – 15.8.2022 kaikilta Kärkimedian suomenkielisiltä sivustoilta. Kärkimedian sivustojen huomiotuloksia vertailtiin muiden suomalaisten julkaisijoiden verkkomedioihin. Verrokkiryhmässä tilastollisesti merkittävin osuus tulee kävijämääriltään noin sadasta suurimmasta kotimaisesta verkkomediasta. Empiirinen aineisto sisältää yli 180 000 mitattua mainosnäyttöä (desktop ja mobiili), mikä on tilastollisesti erittäin vahva tutkimusotanta.

Lähteet:

Viomba mediahuomioarvomittaus 15.8.2021-15.8.2022, KMT2021, IPA databank study 2021, The Ozone Project/Lumen Research Attention Nov 2021, ThinkNewsBrands The Whole Story updated Feb 2022

Kärkimedian digi on Suomen paikallisin valtakunnallinen digi­verkosto –  kattaa koko Suomen

Pandemia-aika ja maailmanpolitiikan tapahtumat ovat lisänneet tarvetta nopealle uutisoinnille. Sanomalehtien sivustoilla vieraillaankin ahkerasti. Kotimaan ja ulkomaan uutisten lisäksi lukijoita kiinnostavat erityisesti paikalliset sisällöt, kattavimmin niistä kertoo oma sanomalehti. Myös digissä.

Ota yhteyttä ja tehdään seuraavasta kampanjastasi huomattavin!

33 luotettavalla ja paikallisella uutismedialla tavoitat nopeasti, helposti ja kattavasti ostohaluiset suomalaiset.

Olipa tavoitteesi sitten lisätä brändin tunnettuutta, mainostaa uutta tuotetta tai tehdä tarjousmainontaa, meidän kauttamme tavoitat oikeat ihmiset joko valtakunnallisesti tai halutuilta markkina-alueilta aina luotettavassa mediaympäristössä.

Digitaalisista mainosratkaisuistamme löydät paljon vaihtoehtoja display-mainosmuodoista digilehden välisivumainoksiin natiivimainontaa unohtamatta.

Katso kärkimedialaisten yhteystiedot

    Tähdellä merkityt kentät ovat pakollisia.

    Yhteystiedot

    Viesti