Display-ratkaisut
Uutismediaa kulutetaan nykyisin entistä monipuolisemmin ja suurin osa kuluttajista tulee sivustoillemme usealla eri päätelaitteella. Tarjoammekin ratkaisuja, jolla kuluttajat tavoitetaan tehokkaasti kaikilla laitteilla.
Päätelaiteriippumattomissa ratkaisuissa display-mainoksia ajetaan molemmissa päätelaitteissa (desktop+mobiili) vapaan inventaarin mukaan. Kampanjaa varten tarvitsemme mainosaineistot molempiin päätelaitteisiin. Tarvittaessa voit toki kohdentaa vain toiselle päätelaitteelle erillisen hinnaston mukaisesti.
Valmiilla monikanavaisilla ratkaisuilla, kuten esimerkiksi digietusivulla ja digikokosivulla tavoitat suuren ostovoimaisen yleisön jopa yhdessä päivässä.
Vuorovaikutteisilla richmediatoteutuksilla aktivoit potentiaaliset asiakkaat brändisi pariin.
Ostotavat
Voit ostaa digikampanjan Kärkimedian verkostoon eri tavoin.
Alue on paras tapa ostaa Kärkimedian mainosverkostoa silloin, kun haluat itse päättää, millä verkkosivustoilla ja alueilla viestisi näkyy. Alue-kampanjassa voit varioida mainoksen jokaiselle alueelle sopivaksi.
Peitto on verkkomainontaa läpi Kärkimedian mainosverkoston (=RON). Se sopii kampanjallesi silloin, kun viestiä ei ole tarvetta kohdentaa tietyille markkina-alueille tai verkkosivustoille, vaan kun kampanjalle halutaan laaja valtakunnallinen näkyvyys helposti ja kustannustehokkaasti.
Kohde on kävijöiden demografioiden tai kiinnostuksen mukaan kohdennettua verkkomainontaa läpi Kärkimedian mainosverkoston. Se sopii kampanjallesi silloin, kun sinulla on selkeä kohderyhmä viestillesi ja haluat sille valtakunnallisen näkyvyyden.
Inventaariamme on myös mahdollista ostaa ohjelmallisesti joko diilien tai avoimen RTB:n kautta. Lue lisää ohjelmallisesta ostamisesta täältä.
Display Alue
Alue -kampanjoissa kohdennat viestisi halutuille alueille tai sivustoille.
- Kampanja-aika vapaasti valittavissa
- Medioiden määrä kampanjassa on vähintään 3
- Mainosaineiston variointi sivustoittain mahdollista
- CPM-hinnoittelu (hinta per tuhat mainosnäyttöä), poikkeuksena digietusivu, digikokosivu ja digipuolikas, joissa käytössä kiinteä aikapohjainen pakettihinnoittelu.
- Tekniset kohdennukset (esim. viikonpäivä), richmediaratkaisut ja toistorajoitin sisältyvät mainospaikan hintaan
- Mediakohtainen loppuraportti kampanjan päätyttyä
- Kampanjan minimihinta 1 500 €
Display Peitto
Peitto on verkkomainontaa läpi Kärkimedian mainosverkoston.
- Kampanja-aika vapaasti valittavissa
- Mainosta ajetaan läpi koko Kärkimedian verkoston (34 sivustoa) vapaana olevilla mainospaikoilla, näkyvyyttä tietyssä mediassa ei taata
- Mainosaineiston variointi sivustoittain ei ole mahdollista
- CPM-hinnoittelu (hinta per tuhat mainosnäyttöä)
- Tekniset kohdennukset (esim. viikonpäivä), richmediaratkaisut ja toistorajoitin sisältyvät hintaan
- Mahdollisuus retargetoida eli uudelleenkohdentaa sellaisille kävijöille, jotka ovat esim. aikaisemmin käyneet asiakkaan sivuilla. Retargetointilisä on +4 € mainospaikan CPM-hintaan.
- Kampanjakohtainen loppuraportti kampanjan päätyttyä
- Kampanjan minimihinta 1 500 €
Display Kohde
Kohde-kampanjassa voit kohdentaa kampanjan haluamillesi kohderyhmille Kärkimedian verkostossa.
- Kampanja-aika vapaasti valittavissa
- Mainosta ajetaan läpi verkoston (pl. aamulehti.fi, hbl.fi, MT.FI, hs.fi ja satakunnankansa.fi.) vapaana olevilla mainospaikoilla annetuilla kohdennuskriteereillä, näkyvyyttä tietyssä mediassa ei taata
- Mainosaineiston variointi sivustoittain ei ole mahdollista
- CPM-hinnoittelu (hinta per tuhat mainosnäyttöä)
- Kohdennukset max 2 kpl /kampanja
- Kampanjakohtainen loppuraportti kampanjan päätyttyä
- Kampanjan minimihinta 3 000 € ja minimiaika 2 viikkoa
Käytettävissä olevat kohdennuskriteerit
Demografiat:
- Sukupuoli, Ikä, Talouden tulot, Lapsiperheet, Pariskunnat ilman lapsia, BtoB
Kiinnostuksen kohteet:
- Autoilu, Koti ja asuminen, Lifestyle, Matkailu, Muoti & kauneus ja trendit, Perhe ja vanhemmuus, Ruoka ja juoma, Sijoittaminen, Teknologia ja tietokoneet, Terveys ja hyvinvointi, Työ ja ura, Urheilu
Mainosmuodot
Päätelaiteriippumattomat
Päätelaiteriippumattomissa ratkaisuissa display-mainoksia ajetaan molemmissa päätelaitteissa (desktop+mobiili) vapaan inventaarin mukaan. Asiakas toimittaa aineistot molempiin päätelaitteisiin. Richmedia- ja videoratkaisut, tekniset kohdennukset sekä toistorajoitin sisältyvät mainospaikan hintaan.
PARAATI![]() | PYSTYPARAATI![]() | JÄTTIBOKSI![]() | BOKSI |
Desktop: 980×400 px | Desktop ja mobiili: 300×600 px | Desktop: 468×400 px | Desktop ja mobiili: 300×250 px |
Mobiili: 300×300 px | Mobiili: 300×300 px |
DIGIETUSIVU![]() | DIGIKOKOSIVU![]() | DIGIPUOLIKAS |
Desktop ja mobiili: 600 x 700 px /718 x 841 px /1920 x 1080 px | Desktop ja mobiili: 620×891 px | Desktop ja mobiili: 300×431 px /600 x 500 px |
Mobiili: 300×600 px | Mobiili: 300×600 px |
Huom!
- Päätelaiteriippumaton jättiboksi ja boksi ei ole lainkaan mahdollinen: aamulehti.fi, hs.fi eikä satakunnankansa.fi.
- Digikokosivu myydään valmiina paketteina, jossa jokaisella medialla oma näyttömäärä ja hinta. Kampanjan näytöt ajetaan 1-3 päivän aikana (ellei muuta sovittu). Digikokosivu ei ole ostettavissa erikseen automaattisesti monikanavaisissa medioissa.
- Digietusivu myydään päiväksi sivuston etusivulle. Digietusivulla on kiinteä päivähinta ja sille annetaan sivustokohtainen kontaktiarvio, mutta ei taatttuja näyttöjä. Digietusivu myydään erikseen: Hufvudstadsbladet, Kainuun Sanomat, Kaleva, Keskipohjanmaa, Lapin Kansa, Länsi-Suomi ja Salon Seudun Sanomat.
- Digipuolikas myydään valmiina paketteina, jossa jokaisella medialla oma näyttömäärä ja hinta. Kampanjan näytöt ajetaan 1-3 päivän aikana (ellei muuta sovittu). Digipuolikas ei ole ostettavissa erikseen automaattisesti monikanavaisiin medioihin.
Päätelaitekohtaiset
Päätelaitekohtaisissa ratkaisuissa display-mainontaa ajetaan vain valitussa päätelaitteessa.
Richmedia- ja videoratkaisut, tekniset kohdennukset sekä toistorajoitin sisältyvät mainospaikan hintaan.
MAKSIPARAATI*![]() | PARAATI![]() | JÄTTIBOKSI**![]() | BOKSI** | MOBIILIPARAATI ![]() |
Maksiparaati: 980×552 px | Desktop: 980×400 px | Desktop: 468×400 px | Desktop: 300×250 px | Mobiili: 300×300 px |
* Maksiparaati ei ole lainkaan mahdollinen aamulehti.fi, hs.fi ja satakunnankansa.fi
** Jättiboksi ja boksi ei ole lainkaan mahdollinen: aamulehti.fi, hs.fi eikä satakunnankansa.fi.
Richmedia
RESPONSIIVINEN PARAATIKARUSELLI![]() | DIGILIITE![]() | 3D KUUTIO ![]() | 3D BOKSI ![]() |
Desktop ja mobiili 980 x 400 px / 980 x 250 px* | Desktop ja mobiili 300 x 600 px | Desktop 468 x 400 px | Desktop 300 x 250 px |
Mobiili 300 x 300 px | Mobiili 300 x 300 px |
*Huom! Responsiivisella paraatikarusellilla poikkeava koko 16 medialla:
980 x 250 px.
Video
ARTIKKELIVIDEO* | VIDEOPARAATI | VIDEOJÄTTIBOKSI | VIDEOBOKSI
|
max 30 sek. | Desktop 980 x 400 px | Desktop 468 x 400 px | Desktop 300 x 250 px |
Mobiili 300 x 300 px | Mobiili 300 x 300 px | Mobiili 300 x 300 px |
*Artikkelivideo on mahdollinen seuraavissa medioissa:
aamuposti.fi, ess.fi, forssanlehti.fi, hameensanomat.fi, hs.fi, iisalmensanomat.fi, itahame.fi, kainuunsanomat.fi, kaleva.fi, karjalainen.fi, kp24.fi, ksml.fi, keski-uusimaa.fi, ls24.fi, lansi-uusimaa.fi, lapinkansa.fi, sss.fi, savonsanomat.fi, ts.fi, uusimaa.fi, vasabladet.fi, ot.fi
Kohdennukset
Voit kohdentaa mainontaasi monin eri tavoin riippuen kampanjasi tavoitteista.
Kohdennus eri markkina-alueille on Kärkimedia-verkostossa aina luomua, sillä verkoston jokainen sivusto on oman markkina-alueensa ykkösmedia. Kun haluat kohdentaa digimainontaa juuri tietyille alueille Suomessa, riittää, että valitset kyseisten alueiden sanomalehtimedian, ja tavoitat alueen kuluttajat tehokkaasti heille läheisessä ja tärkeässä mediassa.
Voit myös kohdentaa kampanjasi käyttäjän demografioiden tai kiinnostuksen kohteiden mukaan silloin, kun kampanjaa ajetaan läpi Kärkimedian verkoston. Kohdekampanjoissa käytämme Relevant Audiencen suomalaista yleisödataa.
Retargetoinnin eli mainonnan uudelleen kohdentamisen avulla voit kohdentaa mainontaa niille kävijöille, jotka ovat vierailleet yrityksesi sivustolla. Sitä on mahdollista käyttää myös käänteisesti, esim. mainosta näytetään vain niille, jotka eivät ole vierailleet asiakkaan sivuilla.
Demografiat
- Sukupuoli
- Ikä
- Talouden tulot
- Lapsiperheet
- Pariskunnat ilman lapsia
- BtoB
Kiinnostuksen kohteet
- Autoilu
- Koti ja asuminen
- Lifestyle
- Matkailu
- Muoti & kauneus ja trendit
- Perhe ja vanhemmuus
- Ruoka ja juoma
- Sijoittaminen
- Teknologia ja tietokoneet
- Terveys ja hyvinvointi
- Työ ja ura
- Urheilu
Kohdennetuissa kampanjoissa noudatetaan Kohde-hinnoittelua.
Demografian ja/tai kiinnostuksen kohteiden mukaan kohdennettuja kampanjoita ajetaan aina läpi verkoston (pl. aamulehti.fi, forssanlehti.fi, hameensanomat.fi, hbl.fi, hs.fi ja satakunnankansa.fi).
Muut kohdennusmahdollisuudet
Muita teknisempiä kohdennusmahdollisuksia ovat mm.
- Päätelaite
- Käyttöjärjestelmä
- Selain
- Operaattori
- Viikonpäivä
- Kellonaika
- Frekvenssi
Tekniset kohdennukset kuuluvat mainospaikan hintaan.
Retargetointi
Retargetoinnin eli mainonnan uudelleen kohdentamisen avulla voit kohdentaa mainontaa niille kävijöille, jotka ovat vierailleet yrityksesi sivustolla.
Retargetointia varten Kärkimedia toimittaa asiakkaalle seurantakoodit, jotka asiakas lisää omille verkkosivuilleen. Näin toteutettuna retargetoitu kampanja näkyy asiakkaan sivuilla vierailleille käyttäjille silloin, kun he vierailevat Kärkimedia-verkoston verkkosivustoilla.
Retargetointia on mahdollista käyttää myös käänteisesti, esim. mainosta näytetään vain niille, jotka eivät ole vierailleet asiakkaan sivuilla.
Retargetointikampanjat ajetaan aina läpi verkoston (pl. aamulehti.fi, hs.fi ja satakunnankansa.fi).
Retargetointilisä on +4 € mainospaikan CPM-hintaan.
Kerron mielelläni lisää
Iiris Lehtola
Head of Digital Sales
045 352 8522