Viking Line

Mainostimme Livenä Laivalla -konseptia Kärkimedian Fyrassa ja tavoitimme kohderyhmämme erinomaisesti. Voin sanoa, että Fyra auttoi ylittämään matkustajatavoittemme kirkkaasti.

Tavoite

Monipuolisen viihdetarjonnan esittäminen laajalle yleisölle

Ratkaisu

Fyra kolmessa suurimmassa sanomalehdessä

Tammikuussa 2019 Fyra, nelisivuinen kiinteä ilmoituskokonaisuus, toteutettiin kolmessa sanomalehdessä:

  • Helsingin Sanomat
  • Aamulehti
  • Turun Sanomat

Fyran neljä peräkkäistä kokosivua mahdollisti sen, että samalla kertaa pystyttiin esittelemään hyvinkin laajasti koko viihdetarjontaa. Fyran hinnoittelu sisältää mainostilan, jakelun ja painatuksen. Kaikki nämä yhdellä kertaa Kärkimediasta!

  • Kampanjan tavoittavuus valtakunnallisesti 1 018 000 suomalaista.
  • Kampanjan peitto valtakunnallisesti 23%.
  • Kampanjan peitto markkina-aluiella 45%.

Tulokset

Matkustajatavoite ylittyi reippaasti

Brändin näköinen, suuri mainos huomattiin erittäin hyvin. Se tavoitti hyvin kohderyhmänsä ja tarjosi paljon tietoa tiiviissä paketissa. Artistitiedoista ja alekupongeista pidettiin ja mainosta pidettiin erittäin hyödyllisenä.

Mainos aktivoi erityisen hyvin Turun Sanomien lukijoita.

66% mainoksen nähneistä koki kuuluvansa mainoksen kohderyhmään.

  • 794 000 muisti nähneensä mainoksen.
  • Huomioarvo 78 %.
  • 160 000 aktivoitui vierailemaan mainostajan kotisivuilla. Aktivointi 20 %, kohderyhmässä 31 %.

 

Alkuvuosi on aina haasteellista aikaa, kun joulu on juhlittu ja kevät vielä kaukana. Hintakampanjanan rinnalla halusimme tarjota muitakin syitä lähteä laivalle. Ja yksi niistä on monipuolinen viihdekattauksemme.

Mainostimme Livenä Laivalla -konseptia Kärkimedian Fyrassa ja tavoitimme kohderyhmämme erinomaisesti. Voin sanoa, että Fyra auttoi ylittämään matkustajatavoittemme kirkkaasti.

Ninna

Ninna Suominen, Head of Marketing, & Online Sales