Viña Maipo

Tavoite

Tunnettuuden kasvattamien

Kampanjan tavoitteena oli vahvistaa Viña Maipo – viinien asemaa kiristyvässä kilpailutilanteessa ja kokonaismarkkinan laskussa. Brändin muistijäljen vahvistaminen sekä Alkon TOP 20 listan kärkipäässä pysyminen. Kohderyhmä: Kaikki viiniä juovat 25+ väestö.  

Ratkaisu

Toistoa ja tehoa kelluvalla mainonnalla

Kampanjassa 14 Kärkimedian lehteä joulukuussa 2015.

Kampanjassa oli kolme ilmoituskierrosta ja käytetyt ilmoituskoot olivat  5×88 ja 1/4 sivu.

Kampanjan nettotavoittavuus 70% kohderyhmässä 18+ viiniä säännöllisesti käyttävät (markkina-alueella).

 

Tulokset

Kampanjan aikana myynti kasvoi 14%

Kampanjan huomioarvo oli 51%. Viiniä vähintään kuukausittain juovien keskuudessa se oli 57%. Toimialan keskihuomioarvo on 48%.

  • 1 940 000 nettolukijaa 14 Kärkimedia-lehdessä
  • 990 000 lukijaa huomasi ilmoituksen
  • 356 400 aktivoitui ilmoituksesta
  • 21% aikoi asioida ja 18% ostaa mainoksen perusteella

Mainos rakensi myönteistä mielikuvaa mainostajasta ja se aktivoi hyvin.

Punaviiniä viikoittain juovien keskuudessa mainos toimi erittäin hyvin.

Positiivinen mielikuva vahvistui 73%:lla ja kolmannes heistä aikoi ostaa mainoksen perusteella.

Viña Maipo tunnistettiin  huomattavasti paremmin kuin viinimainostajat keskimäärin

 

Lähde: Kärkimedia Paneeli

 

 

Kampanja onnistui hyvin ja antoi selkeää lisäbuustia Viña Maipon myyntiin. Kampanjan aikana myynti kasvoi 14% ja viimeisellä kampanjaviikolla jopa 29%. Viña Maipolle Kärkimedia toimii erittäin hyvin!

Nina Witikka, Brand Manager Viña Maipo / VCT Finland Oy