Ohjelmallinen ostaminen

Ohjelmallinen ostaminen on osto- ja myyntijärjestelmien avulla tapahtuvaa mainoskauppaa. Osa kommunikaatiosta myyjän ja ostajan välillä hoituu silloin automaattisesti. Ostaja määrittää millä reunaehdoilla haluaa ostaa mainontaa ja järjestelmä etsii sopivat mainospaikat. Myyjä puolestaan määrittää mitä haluaa myydä, kenelle ja millä hinnalla.

Kärkimedian verkostoon on mahdollista tehdä toimisto- ja asiakaskohtaisia sopimuksia eli diilejä sekä avointa huutokauppaa (RTB). Kampanjoita on mahdollista kohdentaa Relevant Audience datan avulla.

Ohjelmallisesti ostettavat mediat

Aamuposti.fiEsaimaa.fiESS.fiForssanlehti.fiHameensanomat.fiIisalmensanomat.fiIlkka-pohjalainen.fiItahame.fi

Ita-savo.fiKainuunsanomat.fiKaleva.fiKarjalainen.fiKeski-uusimaa.fi,  Kouvolansanomat.fiKsml.fiKeskipohjanmaa.fi

Kymensanomat.fiLansi-uusimaa.fiLapinkansa.fi, Ls24.fi, Lansi-savo.fiSavonsanomat.fiSSS.fiTS.fiUusimaa.fiVasabladet.fi

Osterbottenstidning.fi

Ei mukana Kärkimedian ​ohjelmallisessa: Aamulehti.fiHBL.fiHS.fi ja Satakunnankansa.fi.

Deal-ID

Teemme sekä toimisto- että asiakaskohtaisia Deal-ID-sopimuksia.

Deal-ID-sopimusten hinnoittelu perustuu ennalta määriteltyyn mainospaikkakohtaiseen nettohintaan.

Kaikki Kärkimedian display-mainonnan perusmainosmuodot (desktop ja mobiili) on ostettavissa DealID:n kautta. Näitä ovat

  • Paraati (980 x 400 px)
  • Panorama (980 x 120 px)
  • Jättiboksi (468 x 400 px)
  • Boksi (300 x 250 px)
  • Pystyparaati (300 x 600 px)
  • Pidennetty suurtaulu (160 x 600 px)
  • Mobiiliparaati (300 x 300 px)
  • Mobiilipystyparaati (300 x 600 px)

Videoformaatit ja muut erikoismainosmuodot eivät ole ostettavissa diilien kautta.

Huomioithan, että Deal-ID:n kautta ostetut mainosnäytöt eivät ole taattuja. Jos kampanjalla on esimerkiksi hyvin lyhyt kampanja-aika ja tarkka kohderyhmä, voi olla että kampanja ei välttämättä saavuta sille asetettuja näyttömääriä.

Jos haluat varmistaa, että kampanjasi saa varmasti tietyn näyttömäärän verkostossamme, suosittelemme varaamaan meiltä suoraan joko Alue-, Peitto- tai Kohde-kampanjan.

RTB (avoin huutokauppa)

Inventaarimme löytyy kaikista yleisimmin käytetyistä ostoalustoista (esim. Adform, Mediamath) Smart Adserver (entinen Smart RTB+) inventaarin alta.

RTB:n hinnoittelu perustuu huutokauppaan. Meillä on käytössä pohjahinnoittelu ja lopullinen hinta määräytyy huutokaupan kilpailutilanteen mukaan. Mainosnäyttö annetaan eniten tarjonneelle, joka maksaa näytöstä toiseksi suurimman tarjotun hinnan.

Huutokaupan kautta ovat ostettavissa kaikki display-mainonnan perusmainosmuodot:

  • Paraati (980 x 400 px)
  • Panorama (980 x 120 px)
  • Jättiboksi (468 x 400 px)
  • Boksi (300 x 250 px)
  • Pystyparaati (300 x 600 px)
  • Pidennetty suurtaulu (1600 x 600 px)
  • Mobiiliparaati (300 x 300 px)
  • Mobiilipystyparaati (300 x 600 px)

Video ei ole saatavilla RTB:n kautta.

Huomioithan, että ohjelmallisesti ostetut mainosnäytöt eivät ole taattuja. Jos kampanjalla on esimerkiksi hyvin lyhyt kampanja-aika ja tarkka kohderyhmä, voi olla, että kampanja ei välttämättä saavuta sille asetettuja näyttömääriä.

Jos haluat varmistaa, että kampanjasi saa varmasti tietyn näyttömäärän verkostossamme, suosittelemme varaamaan meiltä suoraan joko Alue-, Peitto- tai Kohde-kampanjan.

Kerron mielelläni lisää

Terhi Nikkanen

Head of Digital Sales
040 753 7496