Helmikuun parhaat

Kuukauden printtimainos / Säästöpankkiliitto

87% kohderyhmässä muistaa nähneensä mainoksen.

Säästöpankkiliiton näyttävä kampanja 15 Kärkimedian sanomalehdessä huomattiin ja luettiin erinomaisesti. Mainos erottui selkeästi muusta mainonnasta ja se herätti tunteita. Kiinnostavana pidettyyn mainoksen viestiin ja sisältöön tutustuttiin huolella ja mainoksen lukuarvo nousikin korkealle. Mainos myös aktivoi tehokkaasti hakemaan lisätietoa tai vierailemaan kotisivuilla.

Lukijoiden kommentteja Säästöpankin mainoksesta:

Tyylikäs mainos, houkuttelee lukemaan toisenkin kerran – paras mainos moneen vuoteen. Luotettavuus, vanhojen arvojen kunnioittaminen, pysyvyys.

Mielenkiintoinen, tarinat herättävät aina tunteita ja tekevät mainoksesta mielenkiintoisen.

  • Kiinnostuksen lisääntyminen Säästöpankkia kohtaan 80%
  • Mainoksen lukuarvo 87%
  • Myönteinen vaikutus Säästöpankin mielikuvaan 68%

Kuukauden digimainos / Mieli ry

80% kohderyhmässä muistaa nähneensä mainoksen.

Helmikuun huomatuin digimainos oli ystävänpäivänä julkaistu Mieli ry:n Koitos-kilpailussa voittanut kampanja. Se julkaistiin valtakunnallisesti Kärkimedian medioissa kokosivuina printissä sekä digissä.  Kampanja koostui viidestä erilaisesta kokosivun mainoksesta, jotka julkaistiin eri puolella Suomea samanaikaisesti.

Kampanjan tavoitteena oli puhua lasten ja nuorten mielenterveyden ennaltaehkäisevän työn merkityksestä. Kampanjassa päästettiinkin alakoululaiset itse taiteilemaan ja kertomaan sanoin ja piirustuksin miltä kiusaaminen ja yksinäisyys tuntuu.

Koskettava kampanja huomattiin hyvin ja se puhutteli ajankohtaisella viestillään. Se aktivoi myös hyvin toimimaan ja auttamaan.

  • Kiinnostuksen lisääntyminen Mieli ry:tä kohtaan 79%
  • Myönteinen vaikutus Mieli ry:n mielikuvaan 72%
  • Kotisivuilla vierailu korkea 16%