Joulukuun parhaat
Kuukauden printtimainos - Saarioinen
Saarioisen näyttävä joulukampanja sanomalehtien etusivuilla oli jälleen joulukuun huomatuin printtimainos. Mainoksen huomioarvo nousi korkealle ja tavoitti runsaasti kohderyhmään kuuluvia suomalaisia.
Kaunis, iloinen, hyvällä tavalla perinteinen ja pirteän jouluinen mainos herätti paljon positiivisia tunteita. Mainos onnistui aktivoimaan vastaajien ostokiinnostusta mainostettuja tuotteita kohtaan erittäin hyvin.
- 86% kohderyhmässä kertoi kiinnostuksen lisääntyneen
- 49% kohderyhmässä aikoi ostaa mainostettuja Saarioisen tuotteita
- 73% ilmoitti mainoksen vaikuttaneen myönteisesti Saarioisen mielikuvaan
Kuukauden digimainos - Interbrands Wines & Spirits Oy
Kyrön digilehtikampanja oli lukijoiden parhaiten huomaama digikampanja joulukuussa. Mainosta pidettiin tyylikkäänä ja laadukkaana ja se tavoitti laajan kohderyhmän, joka kiinnostui ja aktivoitui tehokkaasti. Mainos herätti kiinnostuksen tuotetta kohtaan. 21% aikoi ostaa tuotetta mainoksen vaikutuksesta, kohderyhmässä jopa 29%.
Mainos myös rakensi myönteistä brändimielikuvaa ja 69% vastaajista koki mainoksen olevan heille tarkoitettu. Suomalaisuus ja kotimaisuus nousi vahvasti esille lukijoiden mielissä.
- 29% kohderyhmässä aikoi ostaa tuotetta
- 94% kohderyhmässä ilmoitti kiinnostuksen lisääntyneen
- 78% myönteinen vaikutus mielikuvaan