Marraskuun parhaat

Kuukauden printtimainos - Hartwall Vuoden harmain päivä

94% kohderyhmässä muistaa nähneensä mainoksen.

Hartwallin Original Long Drinkin kunniaksi vietettiin Vuoden harmainta päivää jo neljättä kertaa. Kampanja toteutettiin Kärkimediassa osittain paikallisesti varioituina näyttävinä etu- ja kokosivuina. 

Sanomalehtien lukijat ovat ottaneet juhlapäivän omakseen ja Vuoden harmain päivä tunnistettiin myös kampanjassa hyvin. Erottuva sekä tunnelmallaan yllättänyt ja ilahduttanut kampanja toimi erinomaisesti Kärkimedian sanomalehdissä.

Kampanja toteutettiin painetun lehden lisäksi myös digikanavissa. Tämä lisäsi kiinnostusta ja ostoaikomusta huomattavasti. Kampanja vahvisti myönteistä brändimielikuvaa ja aktivoi huomattavasti paremmin kuin alkoholimainonta keskimäärin.

Medioiden määrä: 15 / Lukijamäärä: 1 730 000 / Peitto markkina-alueella: 46%

  • Kiinnostuksen lisääntyminen 86%
  • Mainoksen lukuarvo 87%
  • Ostoaikomus 37%