Yali

Tavoite

Yalin tunnettuuden kasvattaminen

Vuoden Viinit -kilpailussa kultaa omassa sarjassaan vuonna 2017 ja kunniamaininnan vuosina 2015 ja 2016 saanut Yali Wetland Reserva Gewürtztraminer on erinomainen valkoviini itämaisten ruokien ystäville.

Kohderyhmä oli +35 ruoasta kiinnostuneet naiset ja miehet. Kampanjan tavoittena oli parantaa Yali-brändin tunnettuuttamonipuolistaa brändimielikuvaa ruokayhteyden kautta, saavuttaa myynninkasvua tärkeänä kesäsesonkina sekä tuoda esiin aromaattisen ja mausteisen gewürztraminer-viinin sopivuus viinille haastavien sushi- ja kulhoannosten kanssa.

Ratkaisu

Kokosivut digilehdissä

Ratkaisuna toteuettiin digilehtikampanja Kärkimedian verkostossa, mainosmuotona välisivun mainokset digilehdissä.

Kampanjassa mukana 6 Kärkimedian lehteä:

  • Aamulehti
  • Helsingin Sanomat
  • Kaleva
  • Keskisuomalainen
  • Savon Sanomat
  • Turun Sanomat

 

Tulokset

Myynninkasvu 20%

Kampanjan CTR oli 2,07%.

Kampanja oli Kärkimedian parhaiten klikattuja mainoksia. Klikkien määrä Viinimaa.fi sivuston kampanjasaitille nousi yli keskiarvon.

Myynnin kasvu kampanjaviikolla oli +20% vuoden keskiarvoisiin myynteihin verrattuna.

 

Myynnissä näkyi positiivinen vaikutus heti kampanjaviikolla ja seuraavalla viikolla. Hienoa olikin, että kampanjan vaikutus myyntiin jatkui sen yli. Kampanjassa ei ollut Kärkimedian digikampanjan lisäksi muita medioita, mutta lisänä vahva tuki Viinimaan omissa kanavissa. Olimme tyytyväisiä kampanjan tuomaan vierailumäärään kampanjasaitilla, ja voin suositella Kärkimedian tablettilehteä etenkin ohjaamaan liikennettä halutun digitaalisen sisällön pariin.

Taru Jaakkola Brand Manager, Altia Plc