Docrates Syöpäsairaala

Tavoite

Tunnettuuden lisääminen ja Docrates Syöpäsairaalan palveluista kertominen

Helsingissä toimiva vuonna 2007 perustettu Docrates Syöpäsairaala on Pohjoismaiden ainoa täyden palvelun yksityinen syöpäsairaala. Docrates Syöpäsairaalan erikoislääkäreiden vastaanotoille ja tutkimuksiin pääsee nopeasti, ilman lähetettä.  Syksyn 2018 kampanjan tavoitteena oli kasvattaa Docrates Syöpäsairaalan tunnettuutta ja kertoa syvällisemmin sairaalan toiminnasta ja palveluista. Kampanjan tavoitteena oli nostaa sairaalan tunnettuutta myös pääkaupunkiseudun ulkopuolella.

Ratkaisu

Säännöllinen kampanjointi ja viestin toistaminen sanomalehdissä

Yhteensä 7 kelluvaa, ½ sivun kokoista ilmoituskierrosta neljällä eri teemalla syksyllä 2018.

Kampanjan sanomalehdet:

  • Helsingin Sanomat
  • Aamulehti
  • Turun Sanomat
  • Kaleva
  • HBL

Kärkimedia oli kampanjan päämedia.

Tulokset

Kampanjan toisto kasvatti tunnettuutta huomattavasti ja aktivoi tutustumaan palveluihin

  • Eturauha-kampanja tavoitti 1,2 miljoonaa suomalaista viidellä Kärkimedian sanomalehdellä.
  • Huomioarvo oli 62%. 
  • Mainos aktivoi kohderyhmään kuuluvia hyvin. Joka neljäs aikoi vierailla mainostajan kotisivuilla.
  • Lukijat pitivät kampanjasta, se oli positiivinen ja se tarjosi paljon uutta tietoa. Kaikki mitattavat arvot olivat yli keskiarvojen.
  • 88 000 aktivoitui mainoksen perusteella. 
  • 372 000 mielestä brändimielikuva vahvistui. 

Kampanjoissa toisto on lisännyt tunnettuutta, aktivoinut toimimaan ja tuonut aiheemme lähelle.

Viimeisen kahden vuoden aikana olemme lisänneet kampanjointiamme Kärkimedian sanomalehdissä. Tavoitteemme on ollut kasvattaa ymmärrystä tarjoamistamme palveluista, ja tähän sanomalehdet ovat olleet erinomainen vaihtoehto.

Sanomalehti on luotettava uutismedia. Mediaympäristöllä on iso merkitys. Meille on tärkeää, että viestimme esiintyy laadukkaassa mediassa, joissa myös mainontaa seurataan mielellään. Kärkimedian sanomalehdet toimivat meillä erittäin hyvin; aiomme jatkaa samalla konseptilla.

Ella Kirjasniemi markkinointi - ja viestintäjohtaja Docrates Oy