Kotipizza

Tavoite

Viesti nopeasti isoille massoille!

Valtakunnassa viestittiin virallisesti, että ravintolat olivat kiinni. Me halusimme tavoittaa suomalaiset laajasti ja kertoa, että Kotipizza on edelleen auki ja palvelee asiakkaita myös poikkeusaikana.

Tässä onnistuimme ja sen lisäksi saimme selkeästi lisämyyntiä.

Tavoitteena oli myös löytää erittäin nopea ja laajat massat tavoittava media,  joka taipuu myös nopeisiin mediaratkaisuihin. Kampanja toimi erinomaisesti vastaamaan myös tähän tarpeeseen.

Ratkaisu

Etusivut haltuun näyttävästi!

Kahdeksassa Kärkimedialehdessä näyttävästi kokosivut etusivuilla (Helsingin Sanomat, Aamulehti, Turun Sanomat, Kaleva, Kouvolan Sanomat,  Savon Sanomat ja Keskisuomalainen).

  • Lukijamäärä: 1 515 996
  • Peitto markkina-alueella: 45%

Tulokset

Sanomalehtikampanja toi selkeää lisämyyntiä!

Etusivun mainos herätti huomiota ja se aktivoi tehokkaasti. Se huomattiin erittäin hyvin hyvin ja siihen myös perehdyttiin huolellisesti. Pizzalista oli hauska oivallus lehden etusivulla, jossa sitä ei ole totuttu näkemään. Mainos oli erittäin ajankohtainen ja informatiivinen ja se herätti lisäkiinnostuksen Kotipizzaa kohtaan.

  • Joka neljäs aikoi ostaa pizzaa mainoksen perusteella.
  • 73% vastaajista piti mainosta itselleen tarkoitettuna.
  • 74% luki mainoksen huolellisesti.
  • Kiinnostus Kotipizzaa kohtaan mainoksen perusteella lisääntyi 83%:lla.

Halusimme käyttää erittäin nopeaa ja massoja tavoittavaa uutismediaa, joka taipuu näyttävään mediaratkaisuun. Tähän tarpeeseen Kärkimedian sanomalehdet sopivat parhaiten. Oivaltavalla luovalla ratkaisulla ja viestillä poikkeustilanteessa, saimme kaikilla mittareillamme hyvin positiiviset tulokset.

ROI mallinnuksemme mukaan Kärkimedia kampanja toi selkeää lisämyyntiä huhtikuulle. Totesimme, että tilausta oli poikkeustilanteessa toteutetun kaltaiselle viestille. Vahva brändisanoma sekä taktinen aspekti samassa paketissa. Tärkeä osa oli myös meidän laajan yrittäjäkentän positiivinen vastaanotto kampanjalle. Poikkeusolosuhteissa kierros toimi myös hyvänä sisäisen markkinoinnin välineenä.

Meille tämä teko oli poikkeustilanteessa enemmän kuin pelkkä kampanja ja koen, että se myös välittyi koko meidän organisaatiolle ja kuluttajien suuntaan. Onnistuimme tavoitteessamme loistavasti ja sen lisäksi saimme selkeästi lisämyyntiä. Kiistatta kampanja oli kaikilta osin erittäin onnistunut!

Rainer Lindqvist
markkinointijohtaja,
Kotipizza Group