Saarioinen

Tavoite

Maksalaatikkopäivä koko kansan tietoisuuteen!

Kampanjan tavoitteena oli uutisoida Saarioisten maksalaatikkopäivästä, jota vietiettiin 10.10. Näin Saarioinen juhlisti koko kansan kesken Suomen ostetuimman valmisruoan 60-vuotispäivää.

Saarioinen halusi ilahduttaa maksalaatikon syöjiä ja muistuttaa tuotteen pitkästä historiasta–tätä suomalaisten suosikkituotetta on tehty jo vuodesta 1957 Sahalahdella.

Pääkohderyhmänä olivat maksalaatikon ystävät ja samalla kaikki Saarioisten tuotteiden käyttäjät – siis valtaosa kaikista suomalaisista. Kärkimediapaketti vastasi tähän tarpeeseen sekä valtakunnallisesti kattavana että uutisoivana suomalaisten luottomediana.

Ratkaisu

Etusivut printissä ja digissä

Kokosivun ilmoitukset etusivuilla 10.10.2017 Aamulehdessä, Helsingin Sanomissa ja Turun Sanomissa sekä lehtien verkkosivuilla.

 

 

Tulokset

Monimediakampanjalla tavoitettiin yhteensä noin miljoona suomalaista!

Mainos huomattiin molemmissa kanavissa erittäin hyvin  ja sai suomalaiset liikkeelle. Huomaaminen molemmissa kanavissa tuplasi ostoaikeen! 

Mainoksen verkkosivuilla huomanneet huomasivat printtimainoksenkin hyvin. Monikanavaisuus vahvisti positiivista mielikuvaa ja aktivoi ostamaan Saarioisten maksalaatikkoa huomattavasti keskiarvoa paremmin.

 

Maksalaatikon ystäviin kuuluu valtaosa suomalaisista, siksi valitsimme kampanjan päämediaksi Kärkimedian. Se on valtakunnallisesti tavoittava ja uutisoiva suomalaisten luottomedia. Kärkimedia sopi Maksalaatikko-päiväkampanjaan kuin rusinat maksalaatikkoon. Kampanja oli jatkoa Saarioisten tarinalle ja Lempiruokakisalle, jotka olivat kuukauden huomatuimpia ja pidetyimpiä mainoksia Kärkimediassa, printissä ja digissä.

Kampanja toimi erinomaisesti kaikilla mittareilla. Kaupallisten tulosten lisäksi Saarioisten äideille suunnattu palaute lämmitti: saimme valtavan määrän maksalaatikkoon liittyviä muistoja ja tuunausvinkkejä. Valmisruoan menekki on vahvassa kasvussa ja haluamme olla suomalaisten lempiruokatalo myös tulevaisuudessa.

Tia Yrjölä Johtaja, kuluttajakokemus Saarioinen Oy