Saarioinen

Tavoite

Kampanjan tavoitteena oli muistuttaa Saarioisen roolista suomalaisten  joulupöydissä  – Saarioisten äidit tekevät jouluruoat, jotta sinä voit keskittyä yhdessäoloon läheistesi kanssa.

Ratkaisu

Isot ja näyttävät mainospaikat joulun monimediakampanjassa

Joulukampanjassa oli mukana kolme suurinta sanomalehteä. Helsingin Sanomat, Turun Sanomat ja Aamulehti. Kokosivun ilmoituskampanjassa käytettiin sanomalehtien etusivuja sekä digisetusivuja.

  • Kampanjan peitto% markkina-alueella 73% (printti päivä, digi viikko)
  • Kampanjan tavoittavuus valtakunnallisesti  1 989 000 (printti päivä, digi viikko)

Tulokset

Huipputulokset – huomioarvo sekä aktivointi nousivat ennätystuloksiin!

Etusivun mainos herätti ostohalua ja sitä pidettiin huomiota herättävänä. Kauniin tunnelmallisena,   positiivisena sekä informatiivisena.

Huomioarvo nousi korkealle, reilusti yli keskiarvojen niin printissä kuin digissä.

  • Huomioarvo printissä 89 %. 897 190 muisti nähneensä mainoksen.
  • Huomioarvo digissä 67%. 331 100 muisti nähneensä mainoksen. 
  • Ostoaikomus kohderyhmässä 45 %. Lähes puolet 305 040 aktivoitui ostamaan
  • Positiivinen mielikuva kohderyhmässä 87 %. 672 890 mielestä brändimielikuva vahvistui

Joulu on Suomen merkittävin ruokasesonki. Mainos on osa joulukampanjaamme, jonka tavoitteena oli muistuttaa roolistamme suomalaisten joulupöydissä. Esimerkiksi laatikoiden kohdalla yli 80% ostaa tarjottavat laatikot valmiina. Valmisruoan ykkösbrändinä haluamme vaalia suomalaisia ruokaperinteitä nyt ja tulevaisuudessa.

Tulosten perusteella onnistuimme tavoitteessamme myös tänä vuonna – suurin osa Suomesta meni äitien tekemällä myös tänä jouluna

Kärkimedia ja Saarioinen resonoivat hyvin yhteen – molemmat ovat koko Suomen suosimia luottobrändejä ja meillä on hieno sarja yhteisiä huipputuloksia. Tästä on hyvä jatkaa matkaa.

Tia Yrjölä
Johtaja, Kuluttajakokemus