Alueellinen ostokäyttäytymistutkimus ruokakaupoista – lataa tutkimus
Vuoden 2022 ruokakaupan toimialaa käsittelevän Alueellisen ostokäyttäytymistutkimuksen mukaan:
- Suomen ruokakaupan markkina on jaettu kolmen suuren kesken. S-ryhmässä on asioinut 89%, K-ryhmässä 87% ja Lidlissä 58%.
- Naisten ja miesten sekä eri ikäisten ruokakaupan valintakriteerit eroavat paljonkin toisistaan.
Ladattavan tutkimuksen sisältö
- Eri kokoluokan liikkeissä asiointi
- Ruoan tai päivittäistavaroiden ostaminen verkosta
- Kaupparyhmissä asiointi
- Ketjuissa asiointi
- Ketjuissa asioineiden profiilit
- Ostopaikan valintakriteerit
- Kärkimedian tavoittavuus
Katso tutkimuksessa mukana olevat ruokakaupan ketjut
• K-citymarket
• K-supermarket
• K-market
• Prisma
• Food Market Herkku
• S-market
• Sale / Alepa
• Lidl
• Tokmanni
• Fiksuruoka.fi
• Kauppahalli24.fi
• Oda
Ole yhteydessä myyntiimme, kun haluat tavoittaa ostohaluiset suomalaiset tehokkaasti!
Lataa tutkimus ja tutustu ruokakaupan markkinaan Suomessa!