Elin­tar­vike­tut­ki­mus 2023 – lataa tutkimus

Tutkimuksessa kartoitettiin ruoanlaittoon, ruokakaupassa asiointiin, rahankäyttöön ja elintarvikkeiden valintaan liittyviä tottumuksia, asenteita, valintakriteerejä sekä elintarvikemainonnan seuraamista ja sen vaikutusta ostopäätöksiin. 

  • 90 % pitää elintarvikkeiden kotimaisuutta tärkeänä 
  • viimeisen puolen vuoden aikana 51 % on ostanut punaviiniä, 49 % on ostanut valkoviiniä 
  • 84 % ostaa usein samaa tuotemerkkiä 
  • 68 % tarjoukset vaikuttavat ruokakaupan valintaan 

Lataa tutkimus käyttöösi ja tutustu miten suomalaiset asioivat ja käyttävät rahaa elintarvikkeisiin ruokakaupassa!  

    Lähettämällä lomakkeen, hyväksyn että tietojani käsitellään Kärkimedian tietosuojakäytäntöjen mukaisesti

    Tutustu myös muihin ladattaviin materiaaleihimme!