Alueellinen ostokäyttäytyminen – Kärkimedia
Tutkimuspalvelut

Alueellisen ostokäyttäytymistutkimuksen (ALOS) tuoreet, kevään 2018 aikana kerätyt tulokset ovat valmistuneet. Alueellisen Ostokäyttäytymistutkimuksen avulla voidaan vertailla paikallisia kilpailutilanteita eri markkina-alueilla sekä selvittää alueellisia eroja medioiden hyödyllisyydessä, kuluttajien rahankäytössä ja ostopaikan valintakriteereissä. Myös verkkokaupoissa asiointia selvitetään alueellisesti. Tutkimus porautuu vuoden aikana suurimpien toimialojen tietoihin. Alueellista näkemystä sekä kilpailutilanteista että mainonnan toimivuudesta voidaan hyödyntää markkinoinnin alueellisessa optimoinnissa.

Uutta tutkimustietoa on saatavilla seuraavien toimialojen liikkeissä asioinnista, ostamisesta ja preferoinnista:

Tavaratalot ja kauppakeskukset
Ruokakaupat
Huonekalu- ja sisustusliikkeet
Rakentaminen ja remontointi
Kodinkoneliikkeet, elektroniikka ja tietotekniikka
Autot

Vuodenvaihteessa saimme tulokset seuraavilta toimialoilta. Tieto on kerätty syksyn 2017 aikana joten nämäkin tulokset ovat edelleen erittäin käyttökelpoisia.

– Pankit ja vakuutukset
– Matkapuhelimet
– Vaatteet (naisten vaatteet / miesten vaatteet)
– Optikot
– Lääkärikeskukset

Kysy lisää Kärkimedian tutkimuksesta:
Katri Åberg
katri.aberg@karkimedia.fi
p. 044 239 7924